středa 27. listopadu 2013

{tatínkovi oblíbené} Plněné ořechy

4 týdny 
před Vánoci


Ořechy - těsto vždy stejné, ale krém může být pokaždé jiný. Ořechů jsem se vždy bála, protože po nějakém tom neúspěchu už se mi nechtělo zase skončit s ořechy, které nejdou vyklopit. Ale s tímto těstem to chce trošku trpělivosti při první várce, ale pak to jde ven jedna báseň. Ořechy se klasicky slepují krémem a pak se jeden konec namáčí do čokolády. Konečně jsem tedy doopravdy využila své formičky na ořechy. A jako oříšek nakonec =) Objednala jsem si na mých milovaných stránkách ceske-formicky.cz mini formičky na ořechy, tak jsem na to zvědavá =D




Ingredience:


300g mouky
120g moučkového cukru
90g mletých vlašských oříšků
240g Hery máslové



Postup:


Den první

1. Mouku, cukru a oříšky si smícháme.

2. Přidáme změklou Heru a vypracujeme kompaktní těsto, které dáme přes noc do lednice.

Den druhý

3. Do formiček na ořechy vtlačujeme těsto tak, aby nám zůstal důlek tak na bříško palce. Formičku neplníme celou!!

4. Ořechy pečeme cca 15min na 170°C.

5. Ořechy necháme mírně zchladnout. S první várkou vždy pořádně bouchneme, aby oříšek vypadl. Další várky už jdou ven jako po másle.

Formičky vymazávám sádlem pouze před prvním pečením. Formičky neumýváme.

Ořechy k sobě slepujeme krémem dle chuti. Já se letos chystám slepovat likérovým krémem s domácím Baileys.