sobota 14. července 2012

{nejlepší} Bábovka mojí maminky aneb jinou nepeču




Rychlá, jednoduchá a přesto výborná bábovka od mojí zlaté maminečky. Pokud jako já patříte do skupiny lidí, kteří bytostně nesnáší suché a drobivé bábovky, nedej bože kupované, tak právě pro vás tu mám recept na tu nejvymazlenější bábovku světa.


Samozřejmě, každý řekne, že bábovka od jeho maminky či babičky je nejlepší. I přes tento fakt si dovoluji tvrdit, že ta naše patří mezi jedny z NEJLEPŠÍCH a není to názor pouze můj, ale i nezávislých lidí, kteří ochutnali.

Máme ovšem jednu tajnou ingredienci, kterou neprozradím. To už by pak, ta naše nebyla speciální. Líbí se mi, jak se maminka vždycky poušklíbne, když všichni, kterým dala recept, řeknou: ,,Já nevím proč, ale dělala jsem ji přesně podle Tvýho receptu a stejně to není ono.“

Ingredience:


2 hrnky polohrubé mouky
1 hrnek cukru
1 hrnek mléka
1 hrnek oleje
3 vejce
1 PDP
kakao
(podle toho jestli chceme tmavou nebo dvoubarevnou)
a špetka těch tajných ingrediencí =)


Postup:

1. Do mísy rozklepneme celá vejce, k nim přisypeme cukr a pár minut šleháme až se vše dokonale spojí a na povrchu se vytvoří bublinky/pěna.

2. K této směsi přilijeme mléko, olej a společně řádní promícháme.


3. Mouku smícháme s PDP a přisypeme k tekuté směsi. Vznikne nám tekuté těsto.

  • Barevné variace:

  1.  Světlá bábovku: Těsto pouze nalijeme do formy a pečeme na 175°C cca hodinku.
  2.  Kakaová bábovka: Těsto obarvíme kakaem nalijeme do formy a pečeme na 175°C cca hodinku.
  3. Dvoubarevná bábovka (ta nejlepší): Část světlého těsta vlijeme do formy, zbytek obarvíme kakaem a přilijeme ke světlé směsi. Pečeme na 175°C cca hodinku.
Jestli je bábovka hotová raději ověříme test špejlí.

Jelikož na bábovku používám silikonovou formu, tak nemusím nic vymazávat a vysypávat, ale pokud máte normální, tak ji vymažte a vysypte moukou či strouhankou.

Přeji dobrou chuť a doporučuji sklenici mléka nebo hrnek dobrého kafe!