sobota 30. listopadu 2013

{domácí likér} Baileys



Miluju tenhle tlamolep! Ovšem jeho cenu už tak ráda nemám. Člověk to má vyžunklé hned a pak mu zbude jen hezká flaška a oči pro pláč. Konečně jsem posbírala odvahu, abych ho vyzkoušela doma a rovnou využila jeho služeb i v podobě jedlého dárku. Já osobně bych skákala deset metrů vysoko dostat od někoho nějaký domácí likér pod stromeček. Ale pro mě balení nejlépe v podobě sudu, děkuji. =)


Suroviny:


500ml rumu
2 zkaramelizovaná Salka
1l mléka
2 oříškové pudinky od Amylonu
4PL cukru

Postup:


1. Uvaříme se dva oříškové pudinky v litru mléka s cukrem podle návodu.

2. Pudink necháme zchladnout.

3. Případný škraloup na pudinku sníme a pudink samotný prošleháme.

4. Salka vyklopíme do větší misky (ideálně vyšší) a také prošleháme.

5. Pudink přidáváme po lžících za stálého šlehání k Salku.

6. Pokusíme se neužírat a postupně přiléváme rum, který zamícháme do krému.


Samozřejmě dávka rumu zaleží na tom, jak chcete mít Baileys silné, ale půl litru je tak akorát. 


7. Baileys přelijeme přes síto, abychom odstranili případně hrudky a plníme do lahví. Skladujeme v chladu.

Pokud Baileys chcete darovat, tak ho opatřete nějakou hezkou etiketou nebo visačkou. 

Když jsem běhala po širém okolí a nemohla sehnat odpovídající lahve s uzávěrem, který jsem vyžadovala, tak jsem si musela poradit jinak. Jestli jste na tom stejně jako já, tak pro vás mám radu. Zajděte do obchoďáku (např.: Kaufland) a kupte pivo Bernard za 20Kč, které má přesně to odpovídající víčko, který jsem chtěla. Vy si pochutnáte na dobrém pivu a ještě k tomu máte 0,5l lahev na domácí Baileys.

Hezké lahve, které se na toto hodí jsem teď našla i v LEVNÉ KNIHY.