pondělí 9. ledna 2017

{celoroční} rajská omáčka s pečeným knedlíkem a masovými kuličkami



Rajská - pro mě královna mezi omáčkami. S knedlíkem či těstovinami, s mletým, hovězím i vepřovým. Miluju jí na všechny způsoby. ALE?! Zároveň je to pro mě jedna z nejtěžších omáček na dochucení. Vařila jsem ji nespočetněkrát a pokaždé byla trošku jiná. Konečně však mám nějaký zaběhlý postup a finální dochucení už se přizpůsobuje aktuální chuti a náladě. 
Rajskou mám ráda spíše sladkou a konečně dochucování mi vždy přijde nekonečné. =) Možná se ptáte, proč zrovna celoroční. Protože jsem nikdy nedělala rajskou z čerstvých rajčat (já vím, já vím). Nikdy jsem neměla tak dobrý přístup ke krásně červených a zralým rajčátkům. Proto raději jedu trojkombinaci rajčat v plechovce, kvalitního kečupu a protlaku. Pořád lepší, než z té hmoty jménem Rajče, která se dá koupit celý rok. 
Kečup používám výhradně Kand. Vždy jsme ho domu s manželem kupovali, protože nám chutnal a cena byla více než příznivá. A ejhle za pár měsíců jsem se díky A DOST dozvěděla, že to je ten nej kečup, který se dá koupit. Bingo, chuťové pohárky nezklamaly.
Ačkoliv si častěji vaříme doma těstoviny, tak jsem tentokrát měla chuť na knedlíky, ale ne jen tak nějaké. Jala jsem se tedy pátrání internetem a narazila na pečené knedlíky v troubě. Prošmejdila jsem desítky receptů, abych se stejně nakonec zvedla a začala metodu pokus omyl. A jsou na světě výborné pečené knedlíky.
Pojďme tedy vařit a nechat se rozmazlovat vůní po celém domě.




Knedlíky:
recept ZDE

Postup:

Knedlíky:

Jako první začneme přípravou všech ingrediencí na knedlíky, postup ZDE - PROVEĎTE POUZE KROKY 1 - 5.

Omáčka:

1. Cibuli nakrájíme nadrobno a osmažíme dozlatova. 

2. Na cibuli přisypeme 2PL cukru a necháme zkaramelizovat. Jen lehce.

3. Přidáme protlak a řádně orestujeme.

Je důležité protlak orestovat, protože pak uvolní svou sladkost. Pokud byste ho přidali jen tak, zachová si svou kyselejší chuť a to já nechci.

4. A teď zvětšina ingrediencí putuje také do hrnce, rajčata, kečup, vývar, koření (bobek, nové koření, tymián), trochu osolit a nechat bublat.

Knedlíky:

Vracíme se ke knedlíkům ZDE Proveďte kroky 6 - 7.

Knedlíky nám odpočívají a my si připravíme kuličky.

Masové kuličky:

1. Žádná věda, vše spolu smíchat a ochucovat dle chuti.

2. Ze směsi tvarujeme kuličky o velikosti menšího pingpongového míčku.

3. Kuličky ze všech stran osmažíme. Nemusíme je úplně dodělat, dovaříme je v omáčce.

Omáčka:

5. Z provařené omáčky vyndáme nové koření, bobkový list a rozmixujeme.

6. Do promixované omáčky přidáme na dochucení a zahuštění nastrouhaný perník.

Pokud vám takto hustá omáčka nevyhovuje, je možné přidat cca 3PL studené jíšky.

Studená jíška proto, že omáčka je horká, tak aby se nám neudělaly cucky.

7. Omáčku dochutíme solí, cukrem a vložíme dovařit kuličky.

Knedlíky:


Tadááá a máme hotovo.



Omáčka hotová, kuličky propečené, knedlíky upečené, co víc si přát. Teď už jen naservírovat a popřát dobrou chuť. Jo a vážně jsem se do těch knedlíků zamilovala. <3
Dobrou chuť
Vaše Dulča