pondělí 16. ledna 2017

{mexická} ochucená rýže



Tuhle úpravu rýže jsem si zamilovala. S menšími obměnami ji dělám pořád. Žádné rýži neuškodí trocha toho koření navíc. Rýži bych mohla jíst ke všemu, snad kromě řízku. I když nedávno jsem narazila na diskuzi, kde se řešila právě rýže jako příloha k řízku. Asi takovej milovník zase nejsem nebo spíš nejsem zvyklá. 
Už jako malá jsem doma jedla kuře s rýží a nepřišlo mi to divné. Na základní škole jsem chodila do pěveckého sboru Vinohrádek se kterým jsme pravidelně jezdili na soustředění. Zarazilo mě, že když nám k obědu dali kuře s rýži tak plno dětí se ofrňovalo a netušilo, co to je. Teď už ale k dnešnímu receptu.



Postup:


1. Na oleji krátce osmahneme rýži.

2. K rýži přidáme česnek, mletý koriandr, kmín a necháme koření rozvonět.

3. Přimícháme rajský protlak, krátce osmahneme a zalijeme ideálně horkým vývarem.

4. Osolíme, promícháme a na mírném ohni vaříme pod pokličkou okolo 20 minut.

Když je rýže uvařená, tak do ní buď zamíchejte nasekaný čerstvý koriandr nebo rýži posypte až při podávání na talíři.

Pár rad:
Rýže by se během vaření neměla míchat.
Rýže se spíše nerozvaří, když mezi pokličku a hrnec dáte kuchyňskou utěrku. (samozřejmě látkovou)

A jak jste na tom vy? Je pro vás normální jíst kuře s rýží?