středa 27. listopadu 2019

{cukroví} Kokosové crinkles s pomerančem




Vánoční pečící šílenství vypuklo. Já jsem ho odstartovala snad jedním z nejvoňavějších cukroví, co jsem kdy pekla. Jsem žena činu a tohle byla vlastně jen taková zkouška, abych si vychytala časy pečení pro čokoládové crinkles, které mám na seznamu vánočního cukroví.
Vím, že samochvála smrdí, ale tohle je prostě tak dobrý! Kokos, pomeranče, křupnutí a měkounký střed. Je to slast, že mi i náš pes sežral půlku tácku, který zůstal nestřežen pár minut na konferenčním stolku. :)
Zkoušela jsem péci ve třech velikostech a taková ta akorát je prostě nejlepší! Tak pojďte do toho a pochlubte se mi, jak se vám povedli.


Ingredience na 2 plechy:

240g hladké mouky
1/2 balíčku PDP
150g cukru
180g kokosu
60g povoleného másla
2 vejce
1 pomeranč (kůra z celého a šťáva z půlky)
špetka soli

cukr moučka na obalení

Postup:

1. Změklé  máslo vyšleháme s cukrem, po jednom přidáváme vajíčka a vyšleháme do pěny. 

2. Přidáme špetku soli, kůru a šťávu z pomeranče, kokos a mouku s PDP.

3. Vypracujeme polotuhé těsto, které zabalíme do folie a dáme odpočinout do lednice, ideálně přes noc.

4. Z těsta koulíme kuličky o velikosti třešně a obalujeme v moučkovém cukru.




5. Kuličkám necháváme rozestup cca 3 cm od sebe. 

6. Pečeme ve vyhřáté troubě na 180°C cca 13 minut. 




Crinkles jsem zkoušela ve třech velikostech.

  • Pidi crinkles - kuličky o velikosti asi malé višně. Doba pečení max 8 minut, ale při téhle velikosti si člověk neužije tu vláčnost uvnitř a dá se rychle přepéct.
  • Akorát crinkles - kuličky o velikosti pořádných třešní. Pečené 13 minut. U crinkles platí, že méně je více. Ještě nevypadají růžově a najednou je pozdě.
  • Klasicky velké crinkles - kuličky o velikosti pingpongového míčku. Pečené 18 minut. Standardní velikost crinkles, ale já zůstanu u těch "akorát".