sobota 22. srpna 2015

Na týden pod stan aneb co budeme vařit?


Dnes dopoledne odjíždíme s mým milovaným na týden a kousek pod stan. Už potřebujeme oba hodně nutně vypnout! Poslední dobou se bavím tím, že když se mě někdo zeptá, kam jedu na dovolenou, tak s úsměvem odpovím, že do Teplic. Každý se zarazí a diví se, proč jedu do Teplic, když tam skoro bydlím. To, že to jsou Teplice nad Metují už nikomu z místních nedojde. =)
Naším hlavním cílem je Mezinárodní horolezecký filmový festival, který se koná každoročně koncem srpna. Letos se koná již 32. ročník a trvá od 27. - 30.srpna. Kdyby někoho zajímalo více informací, tak ZDE
A co tam budeme dělat o takovou dobu dřív? Lítat po skalách, po výletech, po keškách a nebo se jen tak flákat po kempu. Nemáme jasně stanovený plán na ty předchozí dny, ale máme alespoň představu, kam se chceme zajet podívat.

Pod stanem jsem už nebyla pár let a neskutečně se na to těším a vlastně ani pořádně nikde na dovolené ani na prázdninách. Ve středu se o mě pokusila nejspíše cestovní horečka, která mě neopustila ani v pátek, načež už jsem zavítala do práce se alespoň rozloučit a posbírat adresy. Možná jsem staromódní, ale pohled je pro mě mnohem osobnější než jen projíždět něčí fotky na facebooku. 
Už od úterý nemohu pořádně usnout, usínám kdo ví v kolik a celou dobu přemýšlím nad čím jiným, než nad jídlem.

Co budu vařit?
Je jasné, že zavítáme do nějakých restaurací, ale také se nehodlám stravovat celou dovolenou po hospodách. Od středy tedy sedím a kombinuju. Nejen obědy, ale k tomu i snídaně, kdy udělat vydatnější snídani a lehčí oběd, kdy udělat vydatný oběd, atd...V kempu budeme mít k dispozici plotýnkové vařiče, ale když teď sepisuji co s sebou, tak si myslím, že polovina zavazadel bude nádobí a koření. :D
Doufám, že bude příznivé počasí. Nechci vedro, klidně ať je chladno, ale ať neprší. To je potom dovolená ve stanu celkem naprd.
Celá dovolená se dá samozřejmě přežít na konzervách, ale to jsem vážně nechtěla, proto jsem se snažila to nakombinovat.

Snídaně:

Pečivo s máslem, marmeláda, paštika, tvrdé salámy
Lívanečky s marmeládou
Královské tousty
Míchaná vajíčka

Obědy a večeře:

Naložené maso z domova (zamrazené)
Halušky se zelím a anglickou slaninou
Krupicová kaše s kakaem
Fazole s klobáskou
Pikantní buřt guláš
Kuřecí po Indicku
Bramboráčky
Polévka z červené čočky s nádechem Indie
Vylepšená gulášovka z pytliku

To je vše, co mám na náš týden připraveno. Zbytek vyplní buď restaurace nebo nějaká improvizace. Tímto začne na blogu nová sekce Vaříme pod stanem.

Co beru s sebou z kuchyně?

Hranatý hrnec Cezzarino
Jako hlavní tahoun se mnou jede krasavec "Čéza", který mi nedávno přišel ve spolupráci od Značkové nádobí.eu. Koncem června mi přišel milý email od Darinky o navázání spolupráce.  Po několika emailech jsme se nakonec dohodli na hranatém hrnci Cezzarino s poklicí, který mi přišel začátkem srpna. 

Jsem zastáncem toho, že vše se má nejdřív pořádně odzkoušet, než o tom budu psát článek. Proto beru "Čézu" na poslední zátěžovou zkoušku s sebou do kempu a krátce poté vás bude čekat velká recenze.

Koření
Bez mého koření se neobejdu a zabere dost místa, protože ho máme ve skleničkách od jogurtu, ale to se zvládne. Samozřejmě, že nevezmu všechno, ale určitě pojede:
Sůl, pepře, uzená paprika, kari, chilli, sladká paprika, oregano, římský kmín, majoránka a další...

Další nádobí
Pánev, hrnec, lívanečník, haluškotvořič, příbory, nože, naběračku, děrovnou naběračku, hrnečky, termosku, malý gril...

Vážení, to je ode mě vše. Po dovolené budou přibývat recepty a články nejen z cesty, ale i další klasické. Blog by se měl postupně zase vrátit do provozu. Úpravy budou ještě probíhat, ale nebudete omezeni ve čtení článků.

Mějte se krásně a já na týden vypínám mozek..