neděle 13. září 2015

RECENZE: Hranatý hrnec Cezzarino ČR



Bomba nebo katastrofa? Vyplatí se opravdu zaplatit tolik peněz za hranatej hrnec? Obstojí Česká značka ve všem, co slibuje nebo se sen o dokonalém vaření rozplyne jako pára nad hrncem? To vše se dozvíte v dnešní recenzi. Od vybrání produktu až po týden v kempu, kde dostal pěkně zabrat. Měsíc skoro každodenního používání. Od smažení po dlouhé vaření. Jak to tedy vše dopadlo?

Produkt jsme vybírali společně s přítelem dle toho, co doma upotřebíme nejvíce.  S hrnci to u nás celkem pokulhává a tak naše volba padla na Hranatý hrnec Cezzarino ČR (u nás doma nazývaný "Čéza"). Těšila jsem se na balíček, jak malé dítě na Ježíška (i když já se na Ježíška těším i teď). Jelikož mi pošta stále chodí na adresu k našim, tak jsem ještě čekala, až ho s sebou přivezou.

Začneme od toho méně důležitého a tím je vzhled.

Nemohu se tu rozplývat, jak jsem hrnec měla vyhlídnutý už dlouho a jak jsem o něm snila, protože to není pravda. S touto značkou jsem se setkala poprvé a byl to pro mě krok do neznáma. 
Hranaté hrnce nejsou tak obvyklé jako ty kulaté a už tím nás zaujal. Vzhled hrnce potvrzuje, že v jednoduchosti je krása. Hladké zaoblené linie, malé logo, matná šedivá barva a bytelná ucha. Hrnec je mohutný, ale přitom ne těžký. I s poklicí to není žádná extra váha.....nedalo mi to a šla jsem to zvážit:

Bez poklice 2092g 
S poklicí 3268g

I když, od té doby, co mám doma litinové hrnce, tak mi asi žádný jiný nebude připadat těžký.

Z celkového vzhledu hrnce jsem nadšená a byl to tak trochu důvod, že jsme si vybrali právě "Čézu".

Má první zkušenost?

Poprvé jsem hrnec vzala na smažení řízků. No už to vidím, že při sepisování tohoto článku budu pěkně slintat, protože v lednici je tak akorát sádlo a škvarky, pečivo žádné a na plotně rozmrzá maso. No, ale vraťme se zpět. 

Toto je prosím jediná fotka ze smažení. Když se dělají kraviny a vybije se foťák, tak zbude pouze tohle!!!!! 
Ze začátku jsem byla překvapená, že se olej rozpaluje pomaleji. Jsem zvyklá od pánví i jiných našich hrnců, že se olej rozpaluje téměř okamžitě. Na můj vkus to trvalo až moc dlouho, tak jsem tam šoupla první řízek. A on se smažil. Žádné mohutné prskání všude okolo, ale krásně do křupava osmažený řízek bez prskání. Čéza získává své velké první plus.

Další zkušeností prošel při přípravě vepřové panenky. Rychlé zatáhnutí, poté chvilka dušení. První vaření v hrnci bez použití tuku. Hrnec opět obstál na jedničku

Vepřová panenka obalená ve slanince.
Tak, už jsme smažili a opékali. Teď budeme opékat a dusit. Po hrnci jsem sáhla i při přípravě roštěnek. Roštěnky jsem nejdříve na minimálním množství tuku zatáhla a poté dusila. I při delším vaření/dušení se nic nepřichytlo ke dnu a s tím mívám na plynu docela často problém u jiných hrnců. 


























Hrnci od firmy Cezzarino ČR nemohu nic vytknout. Netroufla jsem si ho vyzkoušet v troubě, protože odolnost madla je do 220°C. Bohužel má trouba si dělá co chce a někdy peče na max. Opravdu nechci oddělat takhle skvělý hrnec kvůli blbé troubě. Jakmile bude nová trouba, tak ho tam samozřejmě šoupnu.

Hrnec přežil týden pod stanem, kde bydlel na zemi a kraloval na dvouplotýnkovém plynovém vařiči. Doma ho používáme téměř pořád a stále jako nový. Kdybychom uměla pořádně vyleštit tu poklici, tak by ani nikdo nepoznal, že se tak často používá. 

Třešničkou na dortu je, že se lehce umývá a nikdy se mi na něj nic nepřipeklo.

Tímto moc děkuji Darince za oslovení a http://www.znackovenadobi.eu/ za hrnec k zrecenzování. Určitě se chystám i na další hrnec z rodiny Cezzarino ČR.

Na stránkách najdete samozřejmě plno dalších lákavých značek jako je Zwilling, Emile Henry, Staub a mnoho dalších. Nechybí ani jistě milovníkům Šéfa známá řada Pohlreich Selection.
U každého receptu, kde jsem používala hrnec najdete odkaz na tento článek včetně odkazu na http://www.znackovenadobi.eu/

Na závěr bych chtěla poděkovat, že jsem nebyla bombardována emaily, kdy už bude recenze. Jsem ráda, že jste mě nechali hrnec řádně otestovat snad i vzhůru nohama. Spolupráce s Vámi mě velmi těší...