pátek 31. srpna 2012

Dorty pro tu mojí princeznu

Oslava se blíží, ano tomu mému sluníčku už budou 3 roky. =) Toto, ale letí. Přijde mi  to skoro jako nedávno co jsem ji úplně poprvé uviděla v porodnici a vypadala spíše jako "štrůdl" než jako miminko =). ("štrůdl" říkám dětem v zavinovačkách). Prožívám ten její růst, jak kdyby byla moje vlastní. Sice už jsem předtím měla 3 synovce a 1 neteř od bráchy, ale s těmi jsem nebyla tak často, jako s tímhle mým sluníčkem. =) Jsem ráda, že je po mě a přímo zbožňuje ovečku Shaun a Timmyho =). Volba pro dort proto byla jasná. Ségra jí uspořádala oslavu na zahradě u tchána a tchýně, kteří byli na dovolené. Pozvala nějaké známe hlavně s malými dětmi, aby se Karolínka nenudila, i když ona se nenudí ani s námi samotnými =).

Na zahradě má krásnej dřevěnej domeček, kterej byl nedávno přestaven ještě po jejim tatínkovi =) a vedle se vytáhla malá trampolína, prolézací stany a bazén s až moc teplou vodou. =) Hotovej Disneyland.





Ale co by člověk pro děti neudělal, že? =) My dospělí jsme měli připraven přístřešek, pod kterým byl stůl s židlemi a nějakými dobrotami, bohužel grilovalo se až na druhé straně zahrady, takže člověk co griloval (můj tatínek), byl tak trochu odříznutý od ostatních =), ale my jsme mu tam chodili dělat společnost.




A teď už k receptu samotnému. Tvar dortu byl jasný, ale co vymyslet na jeden z nejteplejším dnů v celém létě? Bohužel Timmy musel být úplně obyčejný, bála jsem se, že by se jakýkoliv jiný než máslový krém zkazil. A hlavně moje první potahování dortu =).

  




Dort Timmy:

1 plech bábovkového korpusu , ze kterého jsem poté vykrajovala 3 větší kolečka na tělo, 3 menší kolečka na hlavu a 2 obdelníčky na nohy

- ze zbytek korpusu a vanilkového krému vytvořila punčovinu na dotvarování Shaun

- korpus jsem rozdrobila a smíchala s máslovým krémem dokud nebyla hmota tvarovatelná.


Na potření a zdobení jsem použila obyčejný pudinkový krém, Tělíčko jsem zdobila speciální zdobičkou na trávu a srst.




Na potažení jsem použila mléčný marcipán, který jsem obarvila gelovým potravinářkým barvivem značky Wilton. U ovečky jsou potáhla hlavu a nožičky a vytvarovala z něj ouška a ručičky. 


Bohužel to vedro Timmymu neprospělo, roztékal se, jak krém, tak marcipán =(. Sami už na fotce můžete vidět, jak se Timmy začal potit a roztékat. =/ 



No a když je to léto, tak jsem chtěla nějak použít ovoce, proto jsem se rozhodla pro dorty 2 a druhý byl nepečený.

Nepečený jahodovo-tvarohový dort:

Bohužel dortík nepřežil převoz a po hrbolaté cestě k zahradě se rozpadl =/=). Bylo to s těmi dorty veselé =D.