čtvrtek 3. ledna 2013

Pečené kuře v marinádě dle Jamieho Olivera


Na Jamieho bych mohla koukat od rána do večera, jak vykouzlí z mála úžasné dobroty mě fascinuje. Nejen, že to určitě dobře chutná, ale i to dobře vypadá.

Pořád jsem se rozhoupávala něco od něj vyzkoušet. Bohužel není grilovací sezóna, abych mohla dělat voňavá prsíčka venku na grilu. Nezbývalo mi tedy nic jiného než upéct kuřátko doma v troubě. Pro své kuřátko jsem si vybrala tento recept, který jsem si malinko poupravila.

Ingredience:


1 kuře
nastouhaná kůra z jednoho pomeranče (jen tu oranžovou část, tu bílou už ne (je hořká))
2PL medu
3PL kečupu (nějakej lepší, já použila od Otma - Gurmán, je v něm větší podíl rajčat než v kečupech co normálně kupujem, ale cena je stále příznivá)
1 1/2lž lahůdkové papriky (v originálním receptu je napsána uzená paprika, ale tu sjem bohužel nesehnala)
2lž francouzské feferonkové hořčice (bohužel jsem doma neměla dijonskou, která je v originálním receptu)
1 sušená chilli paprička nadrobno nasekaná
1PL oleje
špetka soli
špetka pepře

Postup:


1. Kuře důkladně omyjeme, osušíme a řádně nasolíme i zevnitř. (Opravdu se toho nebojte, taky jsem si myslela, že už je toho až moc a kuře jsem přesolila, ale sůl nebyla skoro vůbec znát.)

2. Vezmeme si mističku do které dáme kečup, olej, horčici a med (pokud máme med zcukernatělý, tak ho nachvilinku rozehřejeme v mikrovlnce). Poctivě promícháme

3. K této směsi přidáme ostatní suroviny: lahůdkovou papriku, nasekanou chilli papričku a pomerančovou kůru.

4. Nakonec přidáme sůl a pepř.

5. Marinádu máme hotovou, teď si můžeme vzít kuřátko a důkladně ho i zevnitř pomažeme marinádou, necelou půlku marinády si schováme na později.

6. Kuřátko vložíme do pekáče, přikryjeme alobalem a dáme alespoň na 2 hoďky odpočívat do ledničky. Já osobně si ho naložila přes noc a to ze dvou důvodů: Zaprvé, nechtělo se mi ráno vstávat jen jít naložit kuře a pak zase dvě hodiny čekat a Zadruhé, čím déle se v marinádě plácá, tím lépe. =) 

7. Troubu si předehřejeme na 200°C a vložíme tam kuře, které necháme přiklopené alobalem.

8. Po cca 70 minutách kuřátko ukážeme světu a sundáme z něj alobal.

9. Nějak se mu nechtělo upéct a tak jsem pekla asi ještě 45min. Během tohoto pečení jsem 2x kuřátko otáčel, aby byla pořádná kůrčička.

10. Pták se rozporcoval na 4 porce, jako příloha byla bramborová kaše. MŇAM!


Pár slov na závěr:

Po pátrání internetem jsem tento recept našla i u Anetky. Byla jsem nadšená, jak se nad tím kuřátkem rozplývala, ale upřímně. Není to to nejlepší kuře na světě, které jsem kdy jedla, ale každý máme jiné chutě. Každopádně ta úžasná vůně pomeranče. Dokonalé! Těším se až tuto marinádu zkusím na kuřecí prsíčka při letním grilování, to teprve bude dokonalé!