úterý 1. ledna 2013

Skořicová klubíčka


Nechce se vám pořád vyvalovat a vykrajovat? Hledala jsme nějaký šikovný recept. Stále mi ještě chybělo jakékoliv skořicové cukroví. Na internetu jsem narazila na tzv. skořicová klubíčka. Původní recept je k nahlédnutí zde, malinko jsem si ho poupravila a šlo se na věc. Místo klubíček to jsou spíše takové bobečky, ale dobrý bobečky. =D



Ingredience:


250g hladké mouky
100g moučkového cukru
2 sáčky vanilkového pudinku (používáme sypký prášek, nevaříme)
2 vanilkové cukry
200g Hery
1lž skořice
1 vejce

Postup:


1. Heru nastrouháme na hrubém struhadle do mísy, rozklepneme k ní vejce a přidáme vanilkový cukr. Vidličkou ingredience "rozhňácáme" na kašičku.

2. Dále přidáme moučkový cukr, skořici a zamícháme.

3. Pudinkový prášek smícháme s moukou a přidáme k ostatním surovinám.

4. Vypracujeme hladké těsto, které necháme alespoň hodinku uležet v lednici.

5. Po hodině vyndáme těsto z lednice a vždy kousek uloupneme a natlačíme do lisu na česnek.

6. Zmáčknem lis, ze kterého se nám vytlačí provázky těsta.

7. Nějak to zamotáme a takto postupujeme, dokud nemáme zděláno všechno těsto.

8. Pečeme na 180°C cca 10 minutek.

Jako velkou výhodu tohoto způsobu zpracování těsta (vytlačování) je hlavně v tom, že doopravdy zpracujete všechno těsto do posledního drobečku. Myslím, že každý z nás zná okamžiky, kdy vyvaluje už mini placičky, ale stále z nich jde něco vykrojit. Já nakonec něco na plech naplácám, protože je mi líto zbytek těsta vyhodit a upeču jakýsi patvar jako zkušební ochutnávku. =D