úterý 1. ledna 2013

Nejen silvestrovské dvouhubky


Snad každý z nás na Silvestra chystal nějaké pohoštění. U nás to samozřejmě nebylo vyjímkou a od rána se něco vytvářelo. Ať už to byly slaný šneci, chlebáky, ovárek, řízečky či naše dvouhubky. Jemnují se dvouhubky úplně ze stejného důvodu jako jednohubky. Hold je jíte nadvakrát. (Ano jsou mezi námi tací, kteří je jedli i jako jednohubky)
Nechtěla jsem se své jedno/dvouhubky nazývat kanapkami, aby mě někteří nekamenovali, že nemám pravdu.



Letos jsme dělali 4 druhy se třemi pomazánky. Upřímně 2 z nich jsem koupila, protože jsem se stala závislákem na rybičkové pomazánce z Kauflandu u pultu s uzeninami, který je mimo krám. Sama takovou udělat neumím, je krásně nadýchaná, spíše taková "pěnová".  Už jim ji nedodávaj =(. Druhou jsem si koupila sýrovo-tvarohovou, sice doma dělám tu samou, ale času bylo málo a tato pomazánka je též výborná.

Jedinou pomazánkou, kterou jsem doma upatlala byla křenovo-tvarohová. Dá se říci, že vznikla úplnou náhodou, protože jsem netušila co budu tvořit, dokud jsem Kubikovi nedala do ruky tvaroh, že bude míchat.

Přidávám Vám zde pro inspiraci pár fotek a přibližné množství ingredience, které budeme potřebovat.

 

Ingredience na dvouhubky:


4 bagetky (nařežeme na plátky)
několik plátků sušeného hovězí (utrhneme kousek plátku a nějak ho smotáme)
papriku (cca čtvrtku nakrájenou na proužky a poté na trojúhelníčky)
pár lístků salátu
kolečka klobásky (rozkrojíme napůl)
kuřecí šunku (kolečka přeřízneme na půl jejíž kraje přehneme směrem dovnitř)
1/2 citronu (půlku rozkrojíme podélně napůl a krájíme na trojúhelníčky)
2 kola pomeranče (nakrájíme na trojúhelníčky)
plátky uzeného (smotáme do ruličky)
česnekovou, rybičkovou a křenovou pomazánku


Postup na dvouhubky:



Křenovo-tvarohové dvouhubky se sušeným hovězím a salátem:


Ingredience na křenovo-tvarohovou pomazánku:

1 vanička tvaroh (250g)
1lž vrchovatá křenu
2PL tatarky
sůl
pepř

Všechny ingredience spolu smícháme a už pouze dochucujeme solí a pepřem.

1. 1 nakrájenou bagetu lehce potřeme křenovo-tvarohovou pomazánkou (jen abychom zamázli dírky). Pomazánku dáme do pytlíku se zdobičkou a na půlku plátku bagetky stříkneme trochu pomazánky. (Příště už to neudělám, protože se mi pořád zasekával křen ve zdobičce =D)

2. Kousek sušeného hovězího a salátku zatlačíme do "bobečku" pomazánky.



Křenovo-tvarohové dvouhubky s klobáskou a paprikou:


1. Postup číslo jedna u předchozích dvouhubek zopakujeme.

2. 2 půlky klobásky zapíchneme do pomazánkového "bobečku" a 2 trojúhelníčky papriky položíme na 2 půlku bagetky.











Rybičkové dvouhubky s kuřecí šunkou a citronem:


1. Plátky bagetky bohatě pomažeme rybí pomazánkou.

2. Přídáme půlku kuřecí šunky a dozdobíme trojúhelníčkem citronu.


 

Česnekové dvouhubky s uzeným a pomerančem:

1. Plátky bagetky pomažeme česnekovou pomazánkou.

2. Na pomazánku položíme ruličku uzeného plátku a dozdobíme trojúhelníčkem pomeranče.