čtvrtek 17. července 2014

Nízkobílkovinný knedlík pro PKU

Ingredience pro 2 porce:



200g Apromixu

100 - 150ml vlažné vody
sůl

Na kvásek:

10g droždí
5g cukru (1lž)
50ml vlažné vody

Navíc:

10g (1PL) oleje na promazávání uvařených knedlíků
1 - 2 krajíčky nízkobílkovinného chleba

Postup:



1. Do mísy rozdrobíme droždí a se lžičkou cukru rozmícháme na kašičku, zalijeme vlažnou vodou a necháme na teplém místě vzejít 10 -  15 min kvásek.

2. Apromix promícháme se solí a přilijeme vykynutý kvásek.

3. Postupně přiléváme vlažnou vodu a rukou vypracováváme tužší těsto.




Do těsta lze přidat 1 -2 krajíčky nízkobílkovinného chleba nakrájeného na kostičky.

4. Hotové těsto necháme 20 - 30 min přikryté kynout na teplém místě.


Těsto moc na objemu nenabude, spíše vůbec.

5. Vykynuté těsto prohněteme v ruce a vytvarujeme šišku.

6. Do většího hrnce vložíme pařák, který vymažeme olejem. Do hrnce tolik vody, aby nepřevyšovala pařák. Během vaření vodu dle potřeby doléváme.

7. Knedlík vaříme v páře 10 - 15 min.

8. Uvařený knedlík necháme zchladnout, potřeme olejem a rozkrájíme na plátky.






1 hotová porce (bez chleba) váží: 185 g (6 plátků)
Obsahuje:
32 mg fenylalaninu
0,9 g bílkovin
5,8g tuků
91g sacharidů
1764/420 kJ/kcal 


No upřímně, při přípravě mi to ani trochu nevonělo. =/ Hmota mi na pohled připomínala fondán a její bílá barva také ve mně nevzbuzovala naděje na úspěch. Ale nakonec jsem to i já snědla a nebylo to nejhorší. =)