čtvrtek 19. března 2015

{ďábelsky ostré} kuře s bramborami v pikantní omáčce



Nedělní dopoledne a klasická otázka, co se bude vařit? Bylo jasné, že to bude kuřecí, když jsem si v sobotu večer vyndala 4 kuřecí čtvrtky. Projížděla jsem svou haldou časopisů a dokonce i něco vybrala, ale když už jsem psala Kubovi seznam věcí, co je potřeba dokoupit vzpomněla jsem si na dva tajemné pytlíčky, co mám doma od minulých Vánoc. Několikrát jsem se na ně už chtěla vrhnout, ale vzpomněla jsem si většinou ve chvíli, kdy jsem byla bez ingrediencí.

Jedná se o balíčky s kořením, které dovezl známý při toulkách Asií. Na každém z nich je na zadní straně recept. V receptu je použit tento.


SERBUK KARI DAGING PEDAS BABA'S
Bada's hot and spicy meat curry powder





Původní nákupní seznam jsem škrtla a sepsala nový. Když K vyrazil, tak jsem se dala do přípravy všeho, co bylo už doma, aby to pak byla rychlovka. Bylo mi divné, že je pryč nějak dlouho a začala si v hlavě vykreslovat nemilé scénáře. Ve chvíli, kdy jsem začala chmurné myšlenky zahánět mi volal, HTC si však dělalo co chtělo a já neslyšela kromě praskání v telefonu vůbec nic. Přepadl mě docela pohlcující strach, protože i přes to praskání to znělo naléhavě. Rychle jsem přehazovala simku zpátky do BlackBerry. Naštěstí šlo jen o to, zda rajčata v plechovce mají být krájená nebo vcelku, i když mi neuniklo jisté naštvání v jeho hlase. Vše mi prý vysvětlí až doma.


Přijel domu značně naštván, ale vše mělo naštěstí vysvětlení. Za barákem nám Interspar předělávají na Albert, takže tam prý skoro nic neměli. Jel tedy ještě do Kauflandu, kde byl díky MDŽ pěkný blázinec a do toho důchodci, kteří zaterasili hlavní průchozí uličky svými košíky.


Ale nákup byl doma a já se mohla pustit do vaření. Jak už tomu bývá s většinou receptů na které narazím, tak i tento se stal spíše inspirací.



Upozorňuji, že tento recept je opravdu ostrý!

Ingredience:

½ lž skořice
1 lž římského kmína
½ lž anýzu
½ lž fenyklových semínek
2 lž chilli
2 lž kari koření
6 hřebíčků

1 velká cibule
3 PL krájených rajčat v konzervě
(nebo 1 velké zralé rajče)
1:1 česnek:zázvor
(2 velké stroužky česneku)

4 kuřecí čtvrtky
1 litr vody
2 větší lžičky soli

4 velké brambory
1 pytlíček

2PL arašídového másla
(je lepší, pokud je s kousky)


Postup:


Nejlepším nádobím na přípravu tohoto pokrmu je WOK pánev s pokličkou. Jelikož náš WOK pokličku nemá, tak začáteční příprava byla v pánvi, ale pak jsem musela vše přemístit do velkého hrnce.


1. Kuřecí čtvrtky zlomíme v kloubu a rozdělíme na paličku a zbytek.

2. Cibuli nakrájíme na půlkolečka a utřeme česnek se zázvorem.

3. Brambory oloupeme na nakrájíme na cca 2 centimetrové kostky.

4. Všechno koření spolu smícháme v mističce.

Ještě než začneme s celým pokrmem, tak si například v rychlovarné konvici uvaříme vodu.

5. Na pánvi rozpálíme větší množství oleje na kterém opečeme kousky kuřete ze všech stran.

6. Opečené kuře vyndáme a na olej tentokrát putuje všechno koření a vzápětí hned cibule s rajčaty.

7. Cibuli s kořením a rajčaty smažíme tak minutku až dvě.



Teď přichází ten okamžik, kdy vše u nás putovalo do velkého hrnce.

8. Směs koření, rajčat a cibule přelijeme do hrnce, přidáme opečené kuře, česnek se zázvorem, sůl a zalijeme vodou.

9. Přikryjeme pokličkou a vaříme 10 minut.

10. Po deseti minutách přidáme brambory a zázračný pytlíček.

V tuto chvíli jsem si připravila těsto na indické placky a rozpálila troubu.

11. Vaříme 15 minut pod pokličkou.

12. Přidáme arašídové máslo a následně bez pokličky vaříme dalších 10 minut.

Než se mi dodělaly placky, tak jsem nechala kuře probublávat. Ve výsledku si bez pokličky nepobylo 10 minut, ale dalších 30 minut. Vůbec mu to neuškodilo, naopak.

Tento pokrm nepostrádá ani šmrnc, ani pikantnost. A že je to opravdu dobré mi vždy dokazuje ten můj, po kterém pomalu ani nemusím mýt talíře. Pro nás dva z toho byl oběd a večeře, jednou s plackama a jednou s rýží.

Vím, že málokdo z vás vlatní tento zázračný pytlíček, ale abych ho alespoň trochu přiblížila. Nevím, jak moc vám tím pomohu, protože u koření nejsou psané poměry. Každopádně je tam hodně toho, co je obsaženo v koření, které putuje do pokrmu ještě navíc.

Složení: koriandr, chilli, kmín, skořice, fenykl, pepř, kardamom, anýz, dhal, kurkuma, hřebíček a další koření.

Každý si tedy může zkusit namíchat svůj vlastní zázračný pytlíček o hmotnosti 25 g