sobota 21. března 2015

{dětský} Dort s LENTILKAMI uvnitř jako překvapení



Chcete se blýsknout fajnovým dortem, ale nezbývá moc času na nějaký super postavičkový? Mám pro vás řešení. Když naše malá princezna slavila třetí narozeniny, tak jsem pro ni chtěla něco spešl, i když už nebyl čas. Do všeho toho stěhování a lítání přišli oslavy a já neměla na pečení ani pomyšlení. Naštěstí tenhle dort je efektní a rychlý zároveň. 

Jelikož je dort dutý a naplněný lentilkami, tak úplně stačí v malé verzi "na efekt" a v případě dortomilů udělat bokem ještě jeden obyč na jídlo. Co si budeme povídat, ono z toho dortu moc nezbude , když ho vydlabete.

Ingredience:
1 dávka vašeho oblíbeného korpusu
(já dělala půl na půl světlý a tmavý z těsta na bábovku)
krém, marmeláda, nutela
lentilky
(použila jsem 2 pytlíčky rádoby lentilek z Lidlu. Jinak bych to tam odhadovala na 5 krabiček originálních lentilek)
kokos, oblíbené čokoládové bonbony

Když budete dělat jen tento malý dort, tak se nevyplatí k tomu tvořit krém, protože by vám ho moc zbylo. Já k němu dělala ještě jeden velký a tak jsem si uloupila trochu krému odtamtud.

Jak na složení dortu?

Upečené korpusy několikrát prořízneme. Záleží na jejich tloušťce. Dva si dáme stranou na základnu a pokličku a ze zbytků vyřízneme středy. Vyříznuté středy buď snězte ke kafi nebo s nimi udělejte dortu mini patro jako já.
Na tác položte základnu a skládejte na ní jednotlivá patra, která vždy potřete trochou krému. Snažte se, aby se co nejméně krému dostalo dovnitř, zbytečně pak lentilky rozpouští. 


To samé s ledničkou, vše si klidně připravte předem, ale lentilkami zdobte (pokud jimi chcete dobit) až těsně před předáváním, lednička jim nedělá dobře.
Než přiklopíme posledním plným plátem, tak  naplníme lentilkami.Dort obmažeme krémem a případně ještě postavíme patro. Ozdobíme dle libosti a fantazie. 

Ať už takovému chudšímu nebo i nazdobenému dortu dodá šmrnc vlastnoručně vyrobená girlanda. Není na tom vůbec nic složitého. Podrobný návod i s fotkami najdete zde.