čtvrtek 19. ledna 2017

Lokše s trhaným kachním masem a zelím



Česká tortila, takový pracovní název u nás dostala tahle dobrota ze "zbytku" kachny. Už jako malá jsem se zamýšlela nad omezeností fast foodu, který už se naštěstí od té doby zlepšila. V dané době, když jsem si v Litoměřicích v bistru dala hamburger, tak klasika - uměle chutnající placka v housce, čemuž se říkalo maso. Pravda, dala jsem si ho pouze jednou. Hlavou se mi honily myšlenky o fast foodu s českými jídly jinak. Smála jsem se myšlence o plátku knedlíku s trochou omáčky a hovězím masem, na tom přiklopený další plátek knedlíku. Říkala jsem tomu svíčburger.
Různě jsem vymýšlela, jak by ta česká hotovka šla nacpat do ruky a sníst za pochodu. Už tenkrát jsem si řekla, že až budu mít jednou TO bistro, tak tam takováhle jídla budou. Základka skončila a léta plynula, já na své výmysly pomalu zapomněla. Až během minulého roku, mi všechny mé myšlenky vrátila videa od KOKO. V první chvíli jsem se teda pěkně naštvala, že já jsem si tohle vymyslela jako malej prcek, ale nakonec mě těšilo, že někdo má stejné myšlenkové pochody. Jedná se konkrétně o její burgery s kačenou a se svíčkovou, kde houska byl knedlík a vše v něm pěkně nacpané. Teď už více k receptu.
Do receptu používám tzv. "zbytek" kachny. Není to úplně zbytek jako zbytek, ale celá kachna bez prsou. Nikdy jsem nekupovala kachní prsa samostatně. Raději si je vyříznu z celé kachny a zbytek použiju třeba na tento recept.



Postup:

Brambory ideálně uvaříme ve slupce v osolené vodě den předem.

1. Kachnu osolíme, opepříme, do bříška jí vložíme nakrájené jablko a dáme péct.

2. Kachnu pečeme na 140°C cca 2 hodiny.


Je výhoda, že nepotřebujeme žádnou křupavou kůrčičku a prsa, která tvoří největší část masa, na kachně nemáme. Není potřeba péct kachnu nějaké 4 hodiny.

3. Cibulku nakrájíme najemno a opečeme dozlatova na sádle.

4. Přidáme pokrájené zelí i s lákem, přidáme drcený kmín, osolíme, opepříme a necháme dusit pod pokličkou.

5. Vychladlé brambory nastrouháme najemno, osolíme, přidáme sůl a zpracujeme hladké těsto.

Pokud by se těsto moc lepilo, je možné ještě přisypat hladkou mouku. Dejte však pozor, aby se mouky nepřidalo moc a lokše nakonec nebyly tuhé.

6. Z těsta ukrajujeme kousky a na pomoučněném válu vyvalíme tenkou placku.

7. Lokše pečeme na suché pánvi z obou stran.

8. Upečenou kachnu odmasíme, rozumějte, že obereme maso.

9. Maso včetně výpeku smícháme s podušeným zelím.

A můžeme smotávat. Na lokš "namažeme" zelí s masem a srolujeme. I když se to nezdá, tak pokrm je velmi sytý. 
Dobrou chuť
Vaše Dulča