pondělí 30. října 2017

{jablečný} perník s oříšky a čokoládou



Jako malá jsem moc ráda perník neměla. Milovala jsem pouťové perníky, ale tuto buchtu nikoliv. Vlastně tomu bylo tak do doby, než jsem si začala péct svůj. Většinou, když mi někdo nabídl perník (samozřejmě tu buchtu), tak byl suchý a drobivý. 

Když už je něco bez krému, tak to musí být samo o sobě přeci vláčné. Stále více mě ovládala vůně perníčkového těsta a tak jsem se jala zkoušet nějaký recept i na perník jako buchtu. Po pár marných pokusech se konečně dostavil výsledek. Jiný než tento recept již nepeču. Klíčem celého úspěchu jsou tu dvě nenápadná jablíčka, která zaručí perníku jeho vláčnost. Co se týče oříšku a čokolády uvnitř, tak to už je jen takový bonus, aby se neřeklo.

Venku sice stále polechtá sluníčko na nose, ale já už začínám chytat vánoční náladu. Ono to totiž pak všechno moc rychle uteče, tak se pojďte i vy naladit, tímto skvělým perníkem.

Ingredience:

2 jablka
200g hladké mouky
1 prášek do perníku
100g cukru
1 vajíčko
1 lžíce perníkového koření
4 lžíce kvalitního kakaa
125ml oleje
125ml mléka
drcené oříšky
kousky hořké čokolády

moučkový cukr


Postup:


Troubu předehřejte na 175°C a pusťte se do přípravy.

1. Jablíčka zbavíme jádřinců, nakrájíme na čtvrtky a nastrouháme na struhadle najemno.

Jablíčka je zbytečné loupat, i když strouháme bez šlupky. Na šlupku položíte prsty a strouháte jablíčko naplocho. Šlupka vám zbude a vy se nekrouhnete a nebudete ulepení od jablek.

2. Mouku smícháme s práškem do pečiva a teď už všechny ingredience dohromady.

Nejlepší postup, co může být. Prostě všechno smíchat.

3. Menší pekáček vyložíme pečícím papírem a vlijeme těsto.

Pokud pečící papír nejdříve zmuchláte a pak znovu roztáhnete, tak se lépe vytvaruje podle formy.

4. Pečeme 25 - 35 minut v závislosti na výšce těsta. Testujeme špejlí.



Hotový perník necháme zchladnout a před podáváním pocukruje moučkovým cukrem. Ale upřímně, já si ho vždy ráda zakrojím ještě teplý a se studeným mlékem je to dokonalá harmonie. 
Dobrou chuť
Vaše Dulča