pondělí 24. července 2017

{zdravá} lilková "pizza"



Lilková pizza? Ano, není to žádná věda, prostě místo těsta na pizzu použijete kolečko lilku. Léto je v rozpuku a to se u mě vždy začínají chuťové buňky orientovat na zeleninu. Ovšem, jsem schopna sníst v 90% jen takovou zeleninu, jakou jsem si připravila sama. Rozumějte, že já tepelně upravovanou zeleninu nerada. 


Jsem však naprostým obdivovatelem a zbožňovatelem Rattatouile, ne té malé boží krysy, ale té pečené zeleniny. Tu jsem schopna jíst samotnou, doplněnou pouze o pečivo. A víte co? Tenhle lilkový zázrak chutná téměř stejně.
Rychlá a lehká večeře či oběd po kterém vám zaručeně nebude těžko.

Na lilek můžete klidně přidat i malá kolečka cukety nebo jiné zeleniny, která udělá radost vašim chuťovým buňkám.

Ingredience:

1 tlustší lilek
6 cherry rajčátek
hrstku parmezánu
6 lžic rajčatové passaty
sůl, chilli a oregáno
1 stroužek česneku
1 jarní cibulka
olivový olej

Postup:


Troubu si předehřejeme na 200°C.

1. Lilek nakrájíme na 6 tlustších plátků, osolíme z obou stran a zakápneme olivovým olejem.



2. Lilek předpečeme přibližně 20 minut samostatně v troubě.

3. Rajčatovou passatu osolíme, přidáme chilli, oregáno a nadrcený stroužek česneku.

4. Rajčátka nakrájíme na tenká kolečka, stejně tak jarní cibulku a nastrouháme parmezán.

5. Předpečený lilek vyndáme z trouby a pomažeme ochucenou passatou.

6. Nazdobíme krájenými rajčátku, cibulkou a nakonec posypeme parmezánem a sušeným oreganem.



7. Troubu přepneme na horní gril, teplotu zvýšíme na maximum a zapečeme přibližně na 5 minut.



Hotové lilky podáváme buď s opečeným toustem a nebo klidně s bramborem či salátem. Výborným doplňkem budou i při večerním grilování. Dají se totiž podávat jak teplé, tak i studené. Dlouho jsem lilku nemohla přijít na chuť, ale teď se potkáváme docela často.
Dobrou chuť
Vaše Dulča