pondělí 10. února 2020

Fazolové brownies s mandlovým proteinem



Tak dlouho! Tak dlouho jsem nad fazolovým brownies přemýšlela, ale přišla na něj řada až dnes. Už mnohokrát jsem domu koupila plechovku červených fazolí. Fazole máme rádi, ale spíše bílé, na červené nás moc neužije.
Tenhle recept je trošku slavnostní, žádné narozky nebo výročí, ale poslední psaný recept na tomhle zasekaným počítači, co nedělá mezery, z ničeho nic začne psát někde úplně jinde a nebo se prostě jen tak vypne.
To jsem trochu odbočila, takže zpátky k receptu.

S přípravou i pečením se vejdete do 30 minut a to jen proto, že nějakou dobu trvá nahřátí trouby. Recept se dá označit za veganský, nejsou v něm použity žádné živočišné produkty. Místo lískooříškového mléka lze použít i vodu nebo klasické mléko. Záleží na vašich stravovacích prioritách.

Výsledné brownies není téměř vůbec sladké, ale každý už si může dosladit, například javorovým sirupem, přímo na talíři.
Už se vážně těším na snídani :)

Ingredience:
1 plechovka červených fazolí v nálevu 
(250 g - propláchnuté fazole bez nálevu)
25 g mandlového proteinu
25 g kakaa
1 malý banán
1 malá lžička kypřícího prášku
1 panák lískooříškového mléka

Navíc:
hořká čokoláda
čerstvé ovoce
oříškové máslo

Postup:

1. Fazole propláchneme vodou, banán nalámeme na několik kusů a s ostatními surovinami dáme do mísy.


2. Všechny ingredience rozmixujeme ponorným mixérem, vznikne nám hustá hnědá pasta.




Teď si buď do brownies můžeme přidat něco extra navíc nebo dát péct takhle. Já přidávám ještě 50 g rozlámané hořké čokolády na vrch brownies.


3. Hotovou směs na brownies rozetřeme do malé zapékací misky vystlané pečícím papírem.





4. Pečeme na 180°C cca 20 minut.


Zchladlé brownies nakrájíme na 6 kousků a dozdobíme na talíři dle chuti. Já ho mám nejraději pokapané kešu máslem.