sobota 14. července 2012

{ulepený} Karamelový korpus

Karamel, karamel, karamel, miluju karamel =) Hodně dlouho předem jsem přemýšlela jaký upéct dort k mým narozkám a maturitě, brouzdala jsem internetem, pořád něco vymýšlela. Své pátrání jsem však musela na čas přerušit a věnovat se učení. Samozřejmě jsem poté lovila inspiraci na poslední chvíli, ale vše má svůj důvod. Našla jsem na internetu karamelový korpus. Recept jsem si poupravila a s očekáváním i obavami se pustila do pečení. Nejen skvěle chutná, ale má krásnou zlatou barvu.

Ingredience:


200g cukru
(1 necelý hrnek)
          -  cca ze 5 PL cukru a 5PL vody si uděláme karamelovou vodu
200g mouky
(1 necelý hrnek) 
4 vejce 
(žloutek a bílek zvlášť)
3/4 PDP
1 vanilkový cukr 
(nemusí být)


Postup:


1. Oddělíme žloutky od bílků.

2. Žloutky vyšleháme s horkou karamelovou vodou, cukrem a vanilkovým cukrem.

3. Mouku smícháme s PDP a za stálého šlehání přisypeme k již vytvořené žloutkové směsi.

4. Z bílků ušleháme sníh.

5. RUČNĚ! spojíme sníh s těstem.

6. Pečeme na 175°C cca 45min, samozřejmě raději provádíme test špejlí. =)