čtvrtek 30. srpna 2012

Pokus o první Cake Pops


Poslední dobou mne uchvátila záležitost zvaná Cake Pops. 

Cake Pops je vlastně dort v podobě lízátka na tyčce. Úžasná jednohubka se kterou se dají tvořit doslova zázraky. Když jsem viděla výtvory různých dam a slečen, tak mi až spadla čelist.

Strašně moc jsem toužila po knížce o těchto Cake Pops.

Sice bych objednávala z Anglie, ale příjemné bylo zjištění, že se neplatí poštovné. Zklamání přišlo, když mělo dojít k platbě a jediná možná platba byla možna kartou, a k takovému placení není ta moje určena =/ (ale to se zachvilku v bance zařídí =D)



No nic, k věci =). K svátku se dorty nepečou,  ale já prostě musela něco udělat. Napadlo mě tedy pokusit se o první "dortová lízátka". Předem předesílám, že co se vzhledu týče, tak se opravdu nepovedly.

Hledala jsem nějaký recept a narazila na recept u zde. Odtud jsem použila pouze recept na banánový korpus a byl opravdu výborný, rozhodně využiji i někde jindy. Poprvé jsem také vyzkoušela mou novou sbírku čokolády. Bohužel nebyl čas objednal lízátkové tyčky nebo alespoň sehnat tlusté špejle. Byl to zase takový hurá plán =).


Ingredience na 20 ks:

50g změklého másla
50g cukru
1 vejce
75g polohrubé mouky
1/4 lž PDP
1/4lž jedlé sody
1/4lž perníkového koření
60g banánu 
(dala jsem cca půlku)
40g zakysané smetany (2 PL)

Postup:

1. Máslo vyšleháme s vejcem a cukrem.

2. Banán rozmačkáme se zakysanou smetanou.

3. Mouku smícháme s PDP, jedlou sodou a perníkovým kořením.

4. Banán vmícháme k máslu, vejci a cukru a za stálého šlehání přisypáváme sypkou směs mouky, PDP, jedlou sodu a perníkovým kořením.

5. Pečeme na 180°C a testujeme špejlí.

Tramtarará, upečený korpus bychom měli a můžeme pokračovat.

Dál potřebujeme pár PL mascarpone, bílou čokoládu a "špejle".

6. Vychladlý korpus rozdrobíme a smícháme s mascarpone do takové konzistence, aby se dali tvarovat kuličky. 

7. Vytvarujeme kuličky a dáme je vychladit do lednice.(já bláhová nepočkala až pořádně zatuhnou a tím se všechno pos*alo).

8. Rozpustíme si čokoládu ve vodní lázni a nalijeme si ji do vysoké, úzké sklenice.

Nebudu se tu rozepisovat se správným postupem, protože se mi to finále nepovedlo. Až se mi povedou, tak vám to tu přesně rozepíšu, co a jak. =) Ale?! 

Chybami se člověk učí. Poté co mi ze špejle spadla už 4tá kulička a utopila se v čokoládě, tak jsem se na to vykašlala a zbylé kuličky co nejvíce "omáchala" v čokoládě. Když už se mi to takhle nepovedlo, tak jsem ani neměla náladu něco zdobit, pouze jsem je posypala barevnou rýží. 
Ale chuťově byly výýborný, i našim chutnali. =)