pondělí 15. května 2017

Vepřová panenka s pečenými bramborami



Možná to bude znít velice divně, ale ač vařím docela dlouho, tak jsem poprvé připravovala vepřovou panenku. Chtěla jsem ji využít na nějaký spešl recept a nakonec to padlo na jednu večerní rychlovku, jako receptovou samozřejmě.
Jednoduché a chutné jídlo, brambory, maso a koření. Zaručená kombinace, které fungovala, funguje a fungovat bude.


Ingredience:
6 velkých brambor
olej
sůl a pepř
sušený tymián

400g vepřové panenky
olivový olej
2 stroužky česneku
sušené oregáno
sůl

Postup:

Nejprve vepřovou panenku očistíme a naložíme.

1. Vepřovou panenku odblaníme, česnek oloupeme a plochou stranou  nože rozmáčkneme.

2. Panenku potřeme olivovým olejem, osolíme, posypeme oregánem a přidáme rozmáčknutý česnek.

3. Dáme minimálně na 2 hodiny odpočívat do lednice.

4. Brambory oloupeme a nakrájíme na hranolky.

5. Hranolky důkladně propláchneme ve studené vodě, abychom se zbavili co nejvíce škrobu.

6. Osušíme a promícháme se 3 lžícemi oleje, solí, pepřem a sušeným tymiánem.

7. Hranolky rozprostřeme na plech s pečícím papírem a dáme péct na 200°C horkovzduch.





Když dáme hranolky do trouby, tak vyndáme maso z ledničky a nakrájíme na 4 špalíčky. Já jsem měla bohužel panenku celkem neforemnou, takže se mi hezké špalíčky povedly pouze dva a zbytek takové patvary.

8. Jakmile začnou hranolky chytat barvu, tak rozpálíme suchou pánev.


Nemusíme přidávat žádný olej, stačí pouze ten, ve kterém byla panenka naložená.



9. Špalíčky panenky opečeme z obou stran cca 2-3 minuty, nakonec přidáme plátek másla.


Jelikož chceme panenku spíše růžovou než krvavou, tak ji šoupneme ještě do trouby.

10. Hranolky shrneme k jedné straně, panenku i s rozpuštěným máslem dáme do malé zapékací misky a dáme na plech k hranolkám.

Teď už záleží jen na požadovaném stupni propečení. Já nechala v troubě cca 5 minut a mezitím jsem si připravila příbory, talíře a tak. Maso bylo krásně růžové a šťavnaté, chuťové buňky spokojené a pupky napapané.