pátek 11. ledna 2013

Muffiny s jablíčky a zkaramelizovanými lískovými oříšky


Není zrovna příjemné, když Vás ráno probudí informace, že je Váš přítel v nemocnici, protože zkolaboval v práci. Naštěstí ho hned dnes pustili a proto bylo mou povinnosti ho "přivítat" něčím dobrým co má rád. Ve všem se dá najít záminka pro pečení. Ale absolutně mě nenapadalo co. Jakmile však ze mě opadl prvotní šok už mi to začalo šrotovat. =)



K miluje můj koláč s ořechy a jablky a hlavně, když je tam tuna skořice. Bohužel taková základní surovina jako skořice nám doma došla a poslední vlašské ořechy padly na rohlíčky. Letošní úroda ořechů se rovnala asi 20ti ořechům a z toho polovinu rozlouskal pes =D. Proto jsem se rozhodla původní recept trošku poupravit a výsledek je naprosto famózní.







Ingredience na 12 muffinů:

220g hladké mouky
1/2 PDP
10PL cukru
8PL oleje
5PL mléka  
1 skořicový cukr
2 vejce
kapka mandlového aroma
100g lískových oříšků (1 pytlíček)
2 větší jablka


Postup:


1. Oddělíme žloutky od bílků.

2. Smícháme žloutky s cukrem, skořicovým cukrem, olejem, mlékem a mandlovým aroma.



3. V jiné mističce smícháme mouku s PDP a za stálého míchání mouku přisypáváme k tekuté směsi.

4. Z bílků vyšleháme sníh a ručně vmícháme k ostatním ingrediencím.



5. Jablíčka oloupeme a nakrájíme na kostičky cca 1x1cm a zamícháme do těsta.


6. Lískové oříšky přepůlíme, pár si jich schováme v celku na ozdobu, a dáme nasucho opražit na pánvičku.

7. Když se oříšky rozvoní zasypeme je hrstkou cukru a občas promícháme až se cukr rozpustí pořádně zamícháme a obsah pánvičky přesypeme do mystičky.

8. Oříšky v karamelu pomocí lžíce nebo vařečky od sebe oddělíme a zchladlé přisypeme do
 těsta.

9. Těsto důkladně promícháme a naplníme jím pekáč na muffiny. Formičky plním po okraj každý muffinek jsem ozdobila celým lískovým oříškem a pečeme na 175°C cca 30min.