neděle 21. července 2013

Rozmarýnové brambory s tvarohovým dipem

Také vás někdy přepadne úplně neskutečná touha po nějakém jídle. Překvapující ještě více je, když nás přepadne chuť na nějaké úplně obyčejné jídlo. Jako první mě napadli brambory na loupačku s tvarohem, ale když jsem si vzpomněla na opečené brambory v troubě, tak se mé sliny ještě zdesetinásobily. Trošku jsem popřemýšlela a vznikl tento jednoduchý, sic výborný pokrm. Pro zaryté masožrouty jako jsem já je i tohle jídlo lahoda a ve mě navíc vyvolává vzpomínky na dětství. Tak šup na zahradu pro nějakou tu bylinku ať můžete začít. 



Ingredience na 4 osoby:


20 malých brambůrek
4 snítky rozmarýnu
řepkový olej (s naloženým česnekem a tymiánem)
sůl
pepř


Dip:

1 tvaroh
3PL bílého jogurtu
1 stroužek česneku
2 PL pažitky
sůl
pepř


Postup:



1. Brambůrky důkladně omyjeme a povaříme ve slupce v osolené vodě 20 min.


2. Uvařené brambory dáme na plech, který jsme pokapali olejem.

3. Každou bramboru rozmáčkneme šťouchadlem na brambory, ale ne úplně viz.obrázek.

4. Rozmáčklou bramboru pokapeme olejem, osolíme, opepříme a posypeme nasekaným rozmarýnem.

5. Pečeme na 250°C cca 15 min.

Mezitím co se nám brambory pečou, tak si připravíme ochucený tvaroh. Tvaroh smícháme s jogurtem, přidáme prolisovaný česnek, nasekanou pažitku. Nakonec dochutíme solí a pepřem.

6. Upečené brambory podáváme s tvarohovým dipem a jíme venku. =)