pátek 27. září 2013

Bramborová polévka s čerstvými hříbky




Když jsme s našima vyrazili do lesa, tak jsem hned věděla, že prostě potřebuju bramboračku. Dostala jsem na ní, tak neskutečnou chuť, že mě od ní nemohlo nic odradit. Dřív jsem ji moc ráda neměla, a ve škole už vůbec ne, protože do ní vždy narvali mraženou zeleninu z pytlíku a pak mi tam plavala celá růžička kapusty (která je mimochodem jedna na celý pytlík, ale vždy jsem ji vychytala já) a další divný věci, který se mi v bramboračce opravdu nelíbí. Samozřejmě si člověk vše uvaříme nejlépe podle sebe. Pokud vám v mé bramboračce něco chybí nebo něco přebejvá, tak buď přidejte nebo uberte. Každému dle jeho chuti.


Suroviny


1 střední cibule nakrájená nadrobno
6-8 střeních brambory
alespoň 0,5l čerstvých hub nakrájených na plátky
2 střední mrkve
2 střední petržele
½ velkého celeru nebo 1 malý
4 stroužky česnek
sušená majoránka (nešetřete)
sůl, pepř
kmín
jíška 

čerstvá petrželka na ozdobu

Postup:


1. Očistíme a pokrájíme zeleninu. A to tak, že 1 mrkev rozdělíme na 4 kusy a druhou nakrájíme na malé kousky (zeleninu můžeme nastrouhat na hrubém struhadle či škrabkou loupat plátky a pokrájet). 

2. To samé uděláme s petrželí a u celeru ½ překrájíme na velké kusy a ½ také nakrájíme též na malé kousky. 

3. Brambory oloupeme a nakrájíme na přibližně centimetrové kostky.

4. Ve větším hrnci na troše másla orestujeme cibuli. Přihodíme houby a poté i velké kusy zeleniny. Chvilku společně restujeme, přihodíme brambory, osolíme a zalijeme vodou.

5. Když se voda vaří 10 minut, přidáme majoránku, nadrobno pokrájenou zeleninu a prolisujeme česnek.

6. Ze čtyř lžic másla a čtyř lžic mouky připravíme tmavší jíšku, kterou zalijeme trochou polévky, rozmícháme a přidáme do vařící se polévky.

7. Jíšku necháme provařit a polévku vaříme, dokud není vše měkké. Polévku dochutíme solí a pepřem. Na talíři můžeme polévku dozdobit čerstvou petrželkou.