neděle 29. září 2013

PASTEL de TRES LECHES or THREE MILK CAKE - Výzva The Daring Bakers September 2013




Jelikož jsem se vzdala srpnové výzvy, tak jsem se té záříjové chytla hned v prvním týdnu po uveřejnění receptu. Jako vždy, tak i u této výzvy mě provázel strach z finálního výsledku, nechápala jsem, jak mohou ty dvě části toho korpusu spolknout takové množství té mléčné tekutiny. Když se mi tedy povedlo, tam mléko dostat tak, že nikde nic nevytékalo, tak jsem se zhrozila, že netuším, jak manipulovat alespoň s jednou částí korpusu, protože při sebemenším pohybu by se to okamžitě rozpadlo na milion kousků. I zde platí, že: ,,Kdo si počká, ten se dočká!" A platí to opravdu více než kde jinde. Korpusy jsem teda dala přes noc spinkat do ledničky a druhý den už se s nimi pracovalo o poznání lépe.


Jinak tuto nejdříve pro mě hrůzně vypadající, ale nakonec s velkým úspěchem oplývající výzvu pro nás připravila Inma z blogu z la Galletika. Měli jsme připravit klasický koláč pro Jižní Ameriku. Přesto, že kospur spolkne tolik tekutiny, tak slibuje, že je lehký. A on opravdu i lehký je, jen sladký. Recept je po malé úpravě původně od jednoho z nejlepších mexických cukrářů jménem Paulina Abascal. Dejte si tedy záležet a začněte o den dříve. 

Ingredience:



Korpus:


5 velkých vajec
1/2 hrnku cukru (125g)
2lž vanilkového extraktu
1 hrnek mouky (250g)


Sirup:


1 plechovka slazeného kondenzovaného mléka
1 plechovka neslazeného kondenzovaného mléka
1 smetana (cca 240ml) měla by mít více než 35% tuku, já použila Šlehačku DeLux 40%
1 celá skořice
2lž rumu (nedávala jsem)


Na dokončení:



2 smetany ke šlehání (500ml)

125g cukru (dala jsem polovinu, protože už korpus je dost sladkej)
čerstvé či jiné ovoce (maliny)
+ malinová hořká čokoláda

Postup:


Korpus:



1. Oddělíme žloutky od bílků.



2. Z bílků a cukru ušleháme tuhý sníh a žloutky našleháme 3-5 minut do světlé pěny.



3. Ke žloutkům přidáme a společně nalijeme k bílkům.



4. Společně opatrně promícháme, prosejeme mouku, důkladně a pomalými pohyby spojíme v jednolité těsto.





5. Těsto vlijeme do dortové formy a pečeme na 180°C přibližně 20-25 minut.


Mezitím si připravíme sirup.

Sirup:


1. Obě kondenzovaná mléka, smetanu a tyčku skořice dáme do kastrůlku.

2. Společně vše přivedeme k varu a za občasného promícháme vaříme 5 min.

3. Sirup odstavíme a necháme vychladnout. Po vychladnutí můžeme přidat rum nebo jiné ovoňovadlo. =)

Korpus i sirup máme vychladlé, tak se můžeme pustit do "napouštění" korpusu.

Finále prvního dne:


1. Korpusy rozkrojíme na nejlépe dva stejné kusy.

2. Doporučuji oba korpusy položit každý na svůj vlastní pečící papír.

3. Korpusy propícháme důkladně vidličkou, abychom udělali dostatek vsakovacích prostor pro sirup.

4. Teď si vezmeme lžíci a naléváme a naléváme a naléváme. I když se zdá, že se to tam nemůže vejít, tak věřte, že vejde. Chce to jen trpělivost a dostatek času na odpočinutí namočených korpusů.



5. S takto nacucanými korpusy hurá do lednice do druhého dne.

Druhý den si ušleháme do tuha smetanu s cukrem, připravíme ovoce a já jsem ještě nastrouhala a nalámala čokoládu.

Dokončení třímlíčáku:


1. Na spodní část korpusu naneseme menší 1/2 ušlehané šlehačky (ano polovinu jsou vždy stejné a ta větší polovina z Vás to pořád nechápe =D) a zatlačíme do ní část malin, které potřeme troškou šlehajdy, aby se horní korpus lépe držel.

2. Přiklopíme druhým korpusem na který rozprostřeme zbytek smetany.

3. Dort dozdobíme malinami a malinovou čokoládou.




A jak to teda dopadlo?


No, dala jsem si jeden kousek a můj šálek kávy to sice není, ale zbytek rodiny si pošušňával a dlabal jak o závod. Možná to bylo tím, že mi v ty dne nebylo zrovna nejlépe a příště už mi také bude chutnat více. Jo a zpracujte dort do svých žaludků co nejdříve, čím déle je v lednici, tím déle je rozmáčený a maliny se také rychle kazí.