pátek 20. prosince 2013

{nepečený} Vánoční salám


1 týden 
před Vánoci


Nepečený salám si u nás doma pamatuji už od té doby co vnímám cukroví, ale jeho recept mi zůstával záhadou dlouho. Všude na internetu jsem četla, že se do salámu přidává Jesenka nebo Piknik a to jsem u maminky nikdy neviděla. Až jsem zase nakoukla do maminčina sešítku s recepty. Heurééka, našla jsem ho. Rychle jsem si ho přepsala, protože stránky sešitu jsou čím dál méně čitelné.



Ingredience na 2 salámky:


200g cukru
2 vejce
1 vanilkový cukru
40g kakaa
3PL rumu
250g tuku (Omega)
200g - 240g piškotů
kokos na obalení

Postup:


1. Piškoty nakrájíme přibližně na čtvrtky.

2. Vejce, vanilkový cukr, kakao a rum smícháme v jednolitou hmotu kterou zalijeme piškoty.


3. Celou kostku tuku rozpustíme a nalijeme ke zbytku přísad.

4. A teď budeme míchat dokud nezmizí ze dna misky všechen tuk (vsákne se do ostatních surovin). Taky jsem tomu nevěřila, ale je to tak.

5. Utrhneme si kus alobalu který posypeme kokosem a vysypeme na něj polovinu hmoty.


6. Hmotě dáme tvar válečku a zabalíme do alobalu a dáme cca na 45minut ztuhnout do ledničky. (S druhou polovinou uděláme to samé)

7. Po té třičtvrtě hodině vytáhneme z lednice utrhneme nový alobal a teď už pečlivě vytvarujeme úhledný váleček, který rovnoměrně celý obalíme v kokosu zabalíme do alobalu a uložíme do lednice. Cukroví krájíme na plátky.