pátek 21. března 2014

{netradiční} Polentový quiche lorraine



Kiš, kiš, kiš. Neee, nestrouhám vám mrkvičku, ani se vám neposmívám a také nepíšu schválně měkké i po k. :D Ale právě takto se říká mé nové lásce.
Na quiche (čti kiš) se chystám už šíleně dlouho. Nevím, proč jsem tak dlouho otálela, je to tak směšně jednoduché. =) Konečně se k něčemu dokopat mě přinutila polenta, kterou jsem si koupila a přemýšlela co s ní. Původně jsem chtěla dělat polentovou kaši s parmezánem, ale do tohohle se mi chtělo víc. Měla jsem strach, netušila jsem, jak polenta chutná. Zjistila jsem, že sama o sobě nijak. Teď už vím, že polenta se do mého jídelníčku zařadí hodně často a nejspíš jakýkoliv jiný kiš (slaný koláč) už nespatří křehké těsto, ale vždy jen polentu.

Ingredience:


Na korpus:

125g polenty
500ml vody
30g parmezánu
sůl

Na náplň:

250ml smetany (dala jsem 33%)
3 vajíčka
150g sýra (ementál, gouda, eidam)
100g domácího uzeného bůčku (slaniny)
1 velká cibule
sůl

Postup:


Nejdříve ze všeho si připravíme "těsto" na korpus.

1. Polentu smícháme s půl litrem vody, osolíme, dáma na plotýnku a neustále mícháme.

2. Až polenta začne houstnout, tak stáhneme plotýnku a mícháme dokud nemá hustou kašovitou konzistenci.

Mě tohle celé trvalo maximálně 10 min.

3. Polentu odstavíme, vmícháme nastrouhaný parmezán a necháme mírně zchladnout.

Když nám chladne polenta, tak si zapneme troubu na 200°C a připravíme koláčovou formu. Formu vymažeme tukem, nezapomeneme i na boky a na dno formy ještě pro jistotu vystřihneme kolečko z pečícího papíru.

4. Těsto přendáme do formy, ruce si pokapeme olejem a uplácáváme polentu do formy.

Dejte si opravdu záležet, aby těsto bylo všude stejně tlusté a boky klidně vytáhněte trošku přes okraj.

5. Polentu dejte do trouby samotnou předpéct cca na 10 min. Korpusy předpékáme proto, aby se nám náplň do těsta nevsákla. Když korpus před pečeme, tak jeho povrch se zatáhne.

Zatím, co se nám předpéká korpus, tak si připravíme vše potřebné na náplň.

1. Cibuli nakrájíme na tenká kolečka a uzený bůček na malé kostky.

2. 100g sýra nastrouháme na hrubém struhadle a 50g na jemném struhadle.

3. Smetanu důkladně rozmícháme s vajíčky a zamícháme s na hrubo nastrouhaným sýrem, osolíme.

Já musela se solí šetřit, protože domácí bůček je dost slaný. Vždy nejdřív ochutnejte.

A konečně jdeme vše splácat dohromady. =)

Vyndáme korpus a troubu stáhneme na 180°C. Myslím, že není potřeba vysvětlovat a stačí se podívat na obrázkový postup. Snad jen, že 3/4 cibule a slaniny dáme na dno a zbytek až po zalití smetanou navrch. Jako poslední jde jemně strouhaný sýr.

Pečeme na 180°C 45 - 55 min. 

Nebojte se, že se quiche trochu nafoukne, on zase splaskne. :D Já pekla tak 45min a pak jsem quiche nechala ve vyplé troubě dojít.

Koláč nechte před krájením alespoň trochu zchladnout, zatuhne a bude se lépe vyndavat. A už teď přemýšlím, co příště do takového slaného koláče nacpu. =) A teď už tichoučko a hezky papat. :D