úterý 1. dubna 2014

Kokosová velikonoční hnízda s jahodovým krémem



Velikonoce se blíží a já se rozhodla začít zásobovat nějakou tou velikonoční inspirací. Samozřejmě, že tento recept se dá použít při jakékoliv jiné příležitosti.
Nejdříve jsem chtěla dělat cupcakes, ale forma byla obsazena a mě se nechtělo čekat, tak jsem se konečně rozhodla využít mé nové formičky na tartaletky. Kokos a jahody jsou dokonalou kombinací a jelikož v podobném duchu měl být budoucí dort pro mého milovaného, ale už tuhle kombinaci ochutnal, tak mám alespoň možnost mu naservírovat něco jiného. 


Ingredience na 4 koláčky:


+ 4PL pokrájených jahod

Krém:


cca 60g (čtvrtka kostky) změklého másla
1 jahodový pudink
350 ml mléka
cukr dle chuti

Na dozdobení:


pokrájené jahody
čokoládová vajíčka

Postup:


Začínáme s těstem.

1. Připravíme si těsto na korpus dle návodu, promícháme s nakrájenými jahodami.

2. Těstem naplníme 4 formičky na tartaletky nebo 6 - 8 muffinových formiček.

3. Pečeme na 180°C dozlatova, testujeme špejlí.

Korpus se peče a připravíme krém.

1. Pudink připravíme dle návodu, akorát místo 0,5l použijeme jen 350ml mléka.

2. Pudink necháme vychladnout.

3. Vychladlý pudink prošleháme a po kouskách zašleháváme změklé máslo, podle chuti dosladíme.

Kompletujeme "hnízda".

1. Korpus z formiček nevyndaváme, ale bude se vyjídat lžičkou.

2. Vychladlý korpus celý tence pomažeme krémem a zdobičkou vytvoříme kolem "hnízdečko" pro vajíčka.

3. Na okraje hnízda poklademe pokrájené jahody a do středu vložíme čokoládová vajíčka.

Záleží na víš, jak moc si dezert velikonočně nazdobíte nebo zda nebude velikonoční vůbec. Každopádně je to dobré. =)