sobota 9. srpna 2014

Rozstřelené {rozlítané} kuře s nádivkou


Ku*va to je žrádlo! Máte rádi nádivku, ale byli byste radši, aby byla místy pěkně křupavá? Dali byste si kuře s nádivkou, ale máte doma jen stehenní řízky nebo prsíčka? Tak mám recept právě pro vás.
Receptem jsem se inspirovala u Janči, která právě dělala pečené kuře s nádivkou trošku jinak. Tam mě i napadl název rozstřelené nebo rozlítané kuře. Nedovedete si představit rozstřelené kuře? No já docela ano, ale nebojte. Žádná kuřátka střílet nebudeme! Důvod názvu je prostý. Ptáčky se také dělají buď zabalené nebo u nás právě rozlítané, že se všechny ingredience nakrájí a udělá se jakoby guláš místo závitku s omáčkou. Tady je to podobné. Nebudeme cpát nádivku do kuřete, ale kuřecí kousky položíme na nádivku. A chraň vás ruka Páně vynechat jablíčko. Celé jídlo je krásně šťavnaté a chutě dokonale sladěné.

Ingredience:

500g stehenních kuřecích řízků 
(lze i prsní, ale tahle jsou šťavnatější, kuřecí kousky s kostmi bych moc nedoporučovala, aby se vám nepřipálila nádivka než se propeče kuře)
1 velká křupavá bageta
(takové ty dlouhé co mají teď všude, nebo 2 ty menší)
1 velké jablko
(lepší je kyselejší)
4 stroužky českého česneku
2 menší cibule
200 - 300g uzeného bůčku
400 - 500ml kuřecího vývaru
2PL olivového oleje 
sůl, pepř, mletý kmín, mletý koriandr

Postup:


Zapneme troubu na 200°C, aby se nám dobře předehřála.

1. Každý plátek masa rozkrojíme napůl, posypeme kmínem, solí, pepřem a mletým koriandrem.

Odložíme maso stranou a připravíme nádivku.

2. Bagetu nakrájíme na menší kostičky a stejně tak jablko, bůček a dáme do pekáčku.

3. Přidáme prolisovaný česnek, nakrájenou cibuli a zakapeme olivovým olejem.

4. Nádivku promícháme a rozdělíme do dvou pekáčků.




Nádivku jsem nakonec rozdělila do dvou pekáčků, aby jí nebylo moc na sobě a byla hezky křupavá.

5. Takto promíchanou nádivku dáme předpéct na 10 minut do trouby, aby nám pak bageta nenasákla tak moc vývar.




6. Do každého pekáčků nalijeme 250ml vývaru a na povrch rozprostřeme kuřecí kousky.

7. Vše pečeme cca 50 minut.

Kuře jsem poprvé otočila po 10ti minutách. Podruhé pak po dalších 15ti. Zvýšíme teplotu na 250°C a dopečeme dozlatova 20min.


Po těch úvodních 25ti minutách nádivku s kuřetem hlídejte. Každému trouba peče jinak a já jsem ještě pekla dva pekáčky vedle sebe, takže jsem je různě prohazovala, aby se vše upeklo dozlatova. Poté jsem ještě nechala chvilku dojít ve vypnuté troubě.



K takto připravenému kuřeti už se nic jiného podávat nemusí. Spíše si nedovedu představit, co by se tak k tomu mohlo dalšího jíst. Maximálně bych vše doplnila zeleninovým salátem.