čtvrtek 21. srpna 2014

{zamilované} Čokoládové cupcakes s jahodovým krémem



Jak jinak potěšit mého milovaného, než ráno upečenými cupcakes k snídani? Samozřejmě myslím potěšení z té pečící stránky. Vstávala jsem ve 5:00 ráno, protože můj drahý je ranní ptáče, ale za tu radost, co mu to udělalo to stálo. 

Plány, jak tohle uskutečnit jsem spřádala hodně dlouho, nakonec to prostě nešlo jinak, než vstávat takhle brzo a pečlivě (a tajně) se večer připravit. Jelikož jsem měla čas plánovat, tak jsem plánovala.
Zatím, co se drahý šel koupat, tak jsem si připravila vše, co šlo. Máslo jsem si nakrájela na kostičky, čokoládu na kousky, k tomu přisypala kakao a dala do lednice do misky, v které pak budu už rovnou rozehřívat. Mouku smíchám s kypřícími ingrediencemi a schovám do trouby. Mascarpone jsem smíchala s jahodovou marmeládou, vše bleskurychle putovalo zpátky do ledničky. Víc toho dělat nemohu, snad jen ještě, že jsem si formu na cupcakes už dala na pekáč a také šoupla do trouby. Teď už dobrou noc a ráno pokračování. ...... krásný by to příběh byl, přesně tak by plánován, ale realita byla úplně jiná. :D

Ingredience:

Na těsto:
100g másla
60g hořké čokolády Lindt
(pokud chcete cupcakes pikantnější doporučuji sáhnout po Chili čokoládě)
40g holandského kakaa
150g cukru
2 vejce
špetka soli
100g hladké mouky
3/4lž PDP
1/2lž jedlé sody
250 - 280 g bílého jogurtu

Na krém:
250g mascarpone
3PL jahodové marmelády



Postup:


1. Čokoládu, máslo a kakao společně rozpustíme ve vodní lázni. Mícháme, dokud se všechny ingredience nespojí.

2. Vajíčka s cukrem vyšleháme do pěny.

3. Mouku s PDP a jedlou sodou společně smícháme.

4. Rozpuštěné máslo s čokoládou a kakaem smísíme s vajíčky a cukrem.

5. K této směsi střídavě zamícháváme mouku a zakysanou smetanou. Jako poslední přidáváme mouku.

6. Rozdělíme do 12ti košíčků a pečeme na 180°C cca 15-20 min.

Když se nám pečou dortíky, tak si připravíme krém.

7. Mascarpone smícháme s jahodovou marmeládou.

8. Teď můžeme buď upečené a vychladlé dortíky nazdobit krémem nebo je povýšit na zamilované cupcakes.

Zamilované cupcakes:

1. Polovině dortíků uřízneme "čepičku".

2. Z "čepičky" vykrojíme srdíčko.

3. Neseřízlé dortíky nazdobíme krémem a ozdobíme vykrojeným srdíčkem.

4. Na řez seřízlých dortíků dáme krém a přiklopíme čepičkou s vykrojeným srdíčkem.

Nakonec dortíky pocukrujeme moučkovým cukrem, uděláme kafíčko a odneseme milému do postele. Přiložíme noviny ze dne jeho narození a je to. =)