úterý 2. února 2016

{bezlepkový} čokoládový mini cupcake s pomerančem



Nevím, jak vás, ale mě vždy po jídle honí mlsná na něco dobrého. To samé u kávy, já ještě tím, že kafe nesladím, tak ty cukry vážně postrádám.
Konečně jsem si pořídila formu na mini cupcake, která mě v Tescu vyšla asi na 150 Kč. Více se o ní dozvíte v mé nové rubrice o nákupech. Která bude vycházet vždy 9. v měsíci. 
Když už tedy dnes byl ten lehčí oběd, tak do sebe nebudu rvát Horalku, ale mohla bych po sto letech něco upéct. Jelikož bude pečení chvilkové, tak by mi to trouba ani nemusela spálit. A rozhodla jsem se pro tyhle malé krasavce, ve kterých není ani špetka mouky. Prim tu hraje má milovaná pomerančová Lindt čokoláda. I krém není nic složitého a upřímně se mi nechtělo kvůli takhle malému množství rozdělávat celé mascarpone. 



Ingredience na 16 mini cupcake:

80 g pomerančové Lindt čokolády
60 g másla
2 vajíčka
(rozdělená na žloutky a bílky)
1/2 PL kakaa
špetka soli
50g cukru

Na krém:
1/3 velkého bílého jogurtu
(kupuji buď Globusácký Korrekt nebo Hollandii)
2 PL malinové marmelády


Postup:


Předehřejeme troubu na 180°C.

1. Čokoládu rozpustíme za stálého s máslem ve vodní lázni, dokud se spolu nespojí.

2. Necháme mírně zchladnout a přimícháme žloutky. Jeden po druhém.

3. Přidáme kakao se špetkou soli a zapracujeme.

4. Z bílků ušleháme společně s cukrem tuhý sníh.

5. Bílky postupně zapracujeme do čokoládové hmoty. Pracujeme opatrně a důkladně.

6. Těstem naplníme formičky a pečeme v předehřáté troubě cca 10 minut.

7. Prckové se nejdřív nafouknou, ale zchladnutí se v nich vytvoří menší důlek.

8. Pro nás ideální, smícháme jogurt s marmeládou a důlky jím naplníme.

Bleskurychlý dezert ke kávě je hotov. Jsou to takové sladké jednohubky. Samozřejmě, pokud se vám chce prdět s nějakým lepším krémem, tak můžete. Tohle je má rychlá varianta a s tím jogurtem je to přeci jen takové zdravější.

Přeji dobrou chuť
Vaše V.