pondělí 22. února 2016

{domácí} Cibulová marmeláda - CIBULÁDA



Cibulová marmeláda je srdeční záležitostí. Říkáte si, že cibule a marmeláda nejdou dohromady? Ale jdou! Ochucení burgerů, sendvičů, doplněk k masu, sýrům a dejte si ji všude možně, kde máte pocit, že bude dobrá. Jakékoliv jídlo dokáže povznést o level výš. Poprvé jsem měla možnost ji ochutnat, když jsem při jednom nákupu na eshopu přihodila do košíku anglickou cibulovou marmeládu. Naprosto jsem se do ní zamilovala a nebyla jsem jediná. Ovšem objednávat marmeládu pořád z internetu se nevyplatí a při běžných nákupech na ní nenarazím.
Tak proč si ji neudělat doma?! Není na tom nic těžkého, chce to jenom čas. Je pravda, že trochu víc času a chuťové buňky. 

Ingredience:

1,5 kg cibule
(mix červené a žluté)
100g másla
4 PL cukr + dle chuti
3 PL červeného vinného octa
tymián
sůl a pepř

Postup:


1. Cibuli nakrájíme na tenká půlkolečka.

Poměr cibule upravuji podle toho, kolik které zrovna mám. Samozřejmě se dá udělat i z jednoho druhu, ale v takovém případě jednoznačně sáhněte po cibuli červené.

2. V hrnci rozpustíme máslo a vložíme cibuli.


3. Stáhneme plamen a karamelizujeme a karamelizujeme a karamelizujeme.

Rozumějte, že necháme cibuli pěkně vypotit, aby získala lepší chuť.

4. Ve chvíli, kdy cibule zmenší svůj objem přibližně na polovinu, tak přidáváme ochucovadla.

5. Cibuli zasypeme cukrem a necháme tak minutku zkaramelizovat.

6. Přilijeme vinný ocet, osolíme, opepříme a přidáme i troška tymiánu.


7. Za občasného promíchání děláme cibuli na nízký plamen až do chvíle, dokud se nám prostě nebude zdát ideální.

8. Průběžně také ochutnáváme, dle svých chutí může každý docukrovat či dokyselit, ale v případě dokyselení vždy nechte ocet ještě řádně vyvařit, aby zmizela jeho nepříjemná štiplavost.

Já osobně mám cibulku nejraději úplně měkkou. Někdo ji zase raději na skus. Počítejte s minimálním časem 1 hodinu a 30 minut.

Hotovou marmeládu plníme do skleniček a uchováváme v lednici.

Z tohoto množství jsem měla dvě střední sklenice. Teď už vám mohu popřát jen dobrou chuť.