úterý 23. února 2016

ŠMAKUJTO! - můj box #1 {food haul}



Měsíc čekání se mi vážně vyplatil. Už dlouho jsem šilhala po nějakém food boxu, ale nemohla jsem se rozhodnout jaký. Buď byl pro mě moc obyč nebo nedostatečně atraktivní. Šmakujto box jsem sledovala už delší dobu u různých food blogerů a vždy jsem přemýšlela, co by mě z daných balíčků nenadchlo. Když už se po několikáté opakovalo to, že by se mi vlastně líbilo vše, maximálně jedna věc ne, tak jsem se rozhodla si na konci roku objednat box na 3 měsíce.

Co je to Šmakujto box?
Jedná se o food box, kde najdete každý měsíc 5 - 7 jiných specialit. Jeden box stojí 599 Kč a hodnota výrobků v krabici je vždy vyšší, než tato cena. Více o ŠMAKUJTO si přečtěte ZDE.

Na ŠmakujTo boxu mě nejvíce zaujala jeho pestrost v zasílaných produktech. Většinu výrobků jsem nikdy neviděla a ani o nich neslyšela. Takový by podle mě měl box být, že vám dorazí nové věci, které si jen tak nekoupíte. A pokud bydlíte na malé vesničce jako já, tak už tuplem ne. Pojďme se tedy podívat, co mi dorazilo v mém prvním boxu.

Můj únorový box:

Po otevření SLÁMA! Plno blogerů si na ni stěžuje, ale bez ní by to nemělo ten správný efekt. To radši pak trochu poklidím, než tam mít naházené plastové fujtajbly. To jsem ještě netušila, že pak budu uklízet celý obývák včetně chodby, protože naší kočičce se tuze zalíbila. S rozběhem do ní skákala a klouzala se po podlaze s hlavou zabořenou ve slámě. Prostě se zvířatky je radost.

V každém boxu obdržíte časopis, kde máte popsané jednotlivé produkty a jejich příběh k tomu. Bez časopisu byste si možná tak řekli: Hm, hezký. Málokdo by pak šel pátrat dál na internet. S časopisem v ruce produkty ožívají.




Smelly Garlic - česneková kořenící směs






Jeden z našich favoritů únorového boxu. Smelly Garlic je kořenící směs, kterou když otevřete, tak je to jak indická bomba. Ta vůně česneku a koření je naprosto dokonalá. Jedná se o směs praženého česneku, drceného kokosu, chilli a orientálního koření. Česnek tvoří 60% celkového obsahu

Výrobcem je Cheeky Food Co. a jeho zakladatelkou je Swati Biwai, která vyrostla v početné rodině v Indii. Poté, co se usadila v Londýně a vychovala 4 děti, tak si potřebovala ulehčit práci v kuchyni. Plno dobrých nápadů vznikne tak, že si chce člověk ulehčit práci. Příkladem je i tato směs, kdy Swati začala zavařovat vše možné do skleniček. Nejdříve ji chválilo okolí, poté vyrazila na farmářské trhy a nakonec uvedla na trh 100% přírodní a ručně dělané kořenící směsi.

Cena někomu může připadat vysoká, ale věřte, že není. Směs je velice koncentrovaná a stačí ji přidávat opravdu po lžičkách. Určitě to objemově neberte jako když prolisujete česnek.

Za nás tedy oba palce nahoru!

Cena: 190g za 169 Kč


Více informací a zakoupit můžete ZDE




Dobrá povidla - Moravská






Favorit číslo dvě. Povidla si sice děláme doma, ale když dojdou, tak jsme víte kde. V takovém případě jsou tu pro nás Dobrá Povidla a jsem opravdu šťastná, že něco takového máme. Po otevření skleničky na vás dýchne vůně DOMÁCÍCH povidel a přenese vás do časů, kdy jste babičce oblizovali skleničky, když je plnila povidly a ukáplo.
A ta chuť! Dokonalé! U tohoto výrobku se poctivost nezapře!

Výrobcem je paní Věra Vojtěchová. Velmi se mi líbí její myšlenka, že nechce, aby její děti zapomněly, jak chutnají pravá povidla. Její cesta začala nejdříve po příbuzných a známých, kterým její povidla chutnala. Na podzim roku 2014 s povidly vyrazila na trh. V jejím sortimentu najdeme povidla švestková 100%, povidla moravská se skořicí a rumem a povidla hrušková. Která mě osobně velmi lákají. Vše dělá sama do prvopočátku. Od vybrání švestek po nafocení skleniček. 

Přijde vám cena vysoká i po tom, co jste si přečetly předchozí řádky? Mně už ne.


Cena: 340g za 115 Kč

Více informací a zakoupit můžete ZDE




Salted Caramel HONEYCOMB DIPS







Medový suk v belgické čokoládě a k tomu ještě slaný karamel. Milovaný a zároveň zatracovaný. Takhle bych mohla nazvat tento produkt. Po prvním přečtení obrovské nadšení, úžasná vůně, skvělá chuť na první kousnutí, ale žádná hitparáda. Řekla jsem si, že dobrý, ale nic po čem bych toužila. Asi po týdnu mě najednou chytla neskutečná mlsná a musela jsem okamžitě mít tuhle tvrdou sladkost. Moc to neumím popsat. Je to tvrdé, sladké, medovo-karamelové s belgickou čokoládou a nakonec vaše chuťové buňky zaplesají nad špetkou soli. Jedinou nevýhodou je, že doporučuji pouze lidem se zdravými zuby. :D

Ross Newton, spoluzakladatel Mighty Fine Chocolate, je z rodiny, která se věnovala výrobě čokolády. V roce 2014 otevřel v Londýně malou čokoládovnu, kde prodával i Hoenycombs. Poté co viděl neskutečný zájem o medové suky, krám zavřel a s obchodním partnerem Kitem Tomilinsonem se zaměřili pouze na výrobu těchto suků. Tak vznikla značka Mighty Fine Chocolate a po roce a půl není moc gurmánů v Anglii, kteří by značku neznali.

Je pravda, že si medové suky asi nebudete kupovat každý týden. Ale můžou posloužit jako skvělý dárek pro milovníky sladkého nebo jako tajná dobrota do šuplíku na horší časy.

Cena: 90g za 139 Kč

Více informací a zakoupit můžete ZDE


Tagliatelle dýňové s panenským olivovém olejem






Těstoviny a České? Ano! Ochucené těstoviny, které už tu chuť mají v sobě. Kombinace pravé italské mouky a lokálních surovin od farmářů. Vše začalo v roce 2011, kdy Janu Řepovi a jeho kolegům nabídla kamarádka starší stroj na výrobu těstovin. Naše mouka však na tohle není ideální a proto vyjeli do Itálie čerpat inspiraci a zkušenosti. Vyplatilo se! Dnes Pasta Culinaria vyrábí těstoviny různých druhů a chutí.

Já měla ve svém boxu dýňové tagliatelle, které čekají na svou příležitost. Jednodušší by pro mě bylo, kdybych dostala ty druhé hříbkové, tak už je mám pryč.


Cena: 250g za 89 Kč

Více informací a zakoupit můžete ZDE



Pitta Chips - Jarní cibulka a italský sýr





Tohle mě tedy vůbec nenadchlo. Krásný obal, skvělá vůně, dobrá chuť, ale nevim no. Bylo to takový, že jsme to sice dojedli, ale znovu bych si je já sama nekoupila. Asi nám na tom vadila divně tvrdá konzistence, která připomínala hodně dlouho zapomenuté brambůrky. Ovšem 100 lidí, 100 chutí a vím o plno lidech, kterým to chutnalo. 

Za nás tohle opravdu ne.

Cena: 60g za 55 Kč

Více informací a zakoupit můžete ZDE



Wolfy´s Porridge Lesní ovoce






Poslední položkou našeho boxu je tento tajemný kelímek o kterém jsem až do otevření netušila, o co se jedná. Tadááááá, ovesná kaše s marmeládou k tomu. Jelikož jsem se teď naučila do práce tahat porcované ovesné kaše, tak se těším až vyzkouším i tuhle, ale nějak je mi pořád líto jí za tu cenu sníst. :D
Samozřejmě bez konzervantů, barviv a přidané soli. Chuť kaši dodáte přibalenou marmeládičkou, která jde s kašemi ruku v ruce.

Barbara Moinet, zakladatelka Wolfy´s Porridge, začala s výrobou kaší v kelímku v roce 2013. Nápad vznikl na popud toho, vymyslet občerstvení, které je rychlé, zasytí a zahřeje. Nápad se zrodil a požadavek byl jasný, že kaše musí chutnat, jako ta čerstvě uvařená. Rozhodly se ke kaším do kelímku přibalit a malé balení marmelády. Marmelády jsou dalším směrem Barbařina podnikání. Jedná se o rodinný podnik, kde se marmelády vyrábí již od roku 1989.

Cena: 100g za 79 Kč

Více informací a možnost zakoupení ZDE



Tak a to by bylo z dnešního boxu všechno. Už teď se těším, až si pojedu do Ústí v březnu vyzvednout další. A nejspíš si k boxu ještě něco přihodím bokem.

Objednáváte také ŠmakujTo box? Co nejvíce zaujalo nebo láká vás? Nebo máte své tajné tipy i na jiné skvělé boxy? Dejte mi určitě vědět.


Tato recenze není sponzorovaná a je založen pouze na našich chutích.