čtvrtek 3. března 2016

Kuřecí sendvič s vajíčkem a domácí cibulovou marmeládou



Začínám zbožňovat sendviče. Ježíšek maminka s tatínkem byli moc hodní a vykouzlili mi o Vánoce opět slzy. Přála jsem si domu topinkovač na 4 plátky toustu, ale pak zvítězila praktičnost a změnili jsme to na vysavač. Ježíšek byl však štědrý a přinesl oboje. Bohužel můj vysněný už se stejně nikde neprodává a stále jsem čekala na nějakou akci. Lidl a naši byli rychlejší než já a s toustovačem jsem moc spokojená.
Na topinkovači jsem jak závislák. Opékám neustále a strašně dlouho mi chyběl klasicky opečený chléb s máslem. Díky tomu, že se opékají dva tousty vedle sebe se tam vejde celý plátek klasického chleba.
U sendvičů beru za základ opečený toust. Mohl by to být sendvič se sebelepší náplní, ale bez opečeného toustu to pro mě není ono.
Jako první sendvič jsem dělala tento kuřecí. Jak si můžete všimnout, tak neobsahuje žádný salát, rajče ani další podobné věci. Já si na zeleninu v sendviči (bagetě, burgeru...) moc nepotrpím, pokud není jednou ze základních surovin. Osobně mi to přijde zbytečné a když už tyhle suroviny mám, tak raději smíchám jednoduchý salátek vedle sendviče.
Sendvič je hotový hned a proto jej můžete připravit i jako pohoštění na poslední chvíli.

Ingredience:
6 plátku toustového chleba
1 kuřecí prsíčko
2 vajíčka
4 velké lžičky cibulové marmelády
2 plátky šunky či slaniny
sůl a pepř
oblíbený dresink
(já si dala francouzský dresink, Kubik zase tatarku)

2 špejle

Postup:


Hned na začátek bych ráda upozornila, že pokud k sendviči děláte pečené brambory, tak s přípravou sendviče začněte až  budou brambory téměř hotové.

1. Kuřecí prso krájíme šikmo na slabé plátky, které můžeme ještě trochu naklepat.

2. Maso z obou stran osolíme a opepříme.

3. Na pánvi rozpálíme trochu oleje a dáme opékat maso.

4. Mezitím začneme v toustovači opékat první plátky chleba a během dalších kroků dopečeme i zbytek.




Jelikož máme slabé plátky masa, tak nebude potřebovat nějak moc času.

5. Když maso začíná z opékané strany zlátnou, otočíme a i druhou stranu opečeme do zezlátnutí.

6. Na tu samou pánev pomalu rozklepneme dvě vejce (každé zvlášť). V případě spojení špachtlí oddělíme.

7. Na pánev položíme i šunku či slaninu a opečeme.

8. Po zatáhnutí vajíčka roztrhneme žloutek a vajíčka opečeme i z druhé strany.

Osobně mám ráda tekuté žloutky, ale do sendviče se mi to nehodí. Pokud o tom nebudu vědět, tak by to nebylo milé překvapení, kdyby mi začal téct žloutek po bradě.

Jdeme skládat.

1. První plátky toustu pomažeme oblíbeným dresinkem a poklademe cibulovou marmeládu.

2. Na marmeládu položíme opečené maso.

3. Přiklopíme dalším plátek toustu, který opět pomažeme dresinkem a dle chuti i cibulovou marmeládou.

4. Na marmeládu dáme opečenou šunku a na ni vajíčko.


5. Nakonec přiklopíme posledním plátkem a trochu rukou přitlačíme.

Sendviče nejen, že vypadají lépe na trojúhelníky, ale hlavně se pak lépe jí. Jak zajistit, aby se nám při krájení sendvič nerozjel a držel pohromadě? 

Na každý sendvič budeme potřebovat špejli. Špejli rozlomíme a dvě půlky. Jedním kusem špejle propíchneme sendvič v jednom rohu a druhým kusem v protilehlém rohu.

Při krájení začínám od středu. Krájím nožem se špičkou tak, že zapíchnu do středu a rozkrojím do jedné strany, poté otočím a doříznu na druhou stranu. 




Sendvič si můžete dát jen tak ke svačině, k obědu či večeři. Můžete jej doplnit i o přílohu jako jsou pečené brambory a pro zdravější verzi zeleninovým či ovocným salátkem. Když jeden sendvič rozdělíte na 4 trojúhelníčky, tak jistě vynikne i jako zajímavé občerstvení na oslavách.

Přeji dobrou chuť
Vaše V.