pondělí 22. května 2017

Grilovaný zelený chřest obalený ve schwarzwaldské šunce



Tak jsem měla své další poprvé, nedávno to byla poprvé připravovaná panenka a tentokrát bylo mé poprvé s chřestem. Ten jsem na rozdíl od panenky ani nikdy v životě neochutnala. 
Všichni o chřestu básní, všude se vždy na jaře vyrojí stovky receptů a téměř ódy na dokonalý chřest.
Řekla jsem si, že to tedy také zkusím. Koupila jsem první chřest, co jsem viděla a vyzbrojena představou, že to prostě nějak udělám jsem si milý chřest přinesla domu.
Dva dny jsem brouzdala v receptech, abych nakonec skončila u zabaleného chřestu ve schwarzwaldské šunce, respektive slanině, ale tuhle šunčičku já ráda. Tak jsem si říkala, že když mi to nebude šmakovat, tak to zachrání alespoň ta šunka.
Prdelky jsem oloupala, hlavičky ponechala, zabalila a šup na grilovací pánev. No upřímně. Chřestožrout ze mě nebude. Není to ovšem chřestem samotným, ale mnou. Obecně tepelně upravenou zeleninu nemusím a tohle mi prostě přijde moc peněz za málo muziky. Ovšem recept je dobrý, jednoduchý, tak pro se s vámi nepodělit. Všechno je jednou poprvé.

Ingredience:
zelený chřest
(cca 6 nožiček na osobu)
schwarwaldskou šunku
(1 plátek na 1 chřest)
kousíček másla
olivový olej
pepř


Postup:


1.  Kousek spodní části chřestu odřízneme, a oloupeme.

Není to tak důležité jako u bílého chřestu, ale věřte, že je to třeba. Jednu nožičku jsem neoloupala pečlivě a měla jsem to v puse jako žvýkačku.

2. Chřest oblékneme do kabátu ze schwarzwaldské šunky cca do 2/3. Hlavičku samozřejmě necháme koukat.

3. Dáma na grilovací pánev a grilujeme cca 5 minut. Na poslední minutu přihodím kousek másla, čistě jen na chuť.

4. Vypneme sporák a necháme ještě chvilku odpočinout.

5. Chřest dáme na talíř, zakápneme olivovým olejem a opepříme.

A to je všechno. Sůl není potřeba, protože šunka sama je slaná dost. Takto upravený chřest lze podávat jako předkrm a nebo jako hlavní chod. Ať už chřest vezmeme jako přílohu nebo hlavní část chodu.
Dobrou chuť
Vaše Dulča