sobota 14. července 2012

Šachovnicový dort



Krásný dort, ale nečekala jsem, že mi dá tolik zabrat. Narozeniny tatínka a babičky se blížily a já prohlížela internet pro nějakou inspiraci. Věděla jsem z čeho dort upéct, ale nevěděla jsem jakej tvar. Kdybych pekla jen tatínkovi, tak mu upeču krokodýla, ale aby to nebylo jednoznačné, tak jsem hledala, a hledala, a hledala. Na jedněch slovenských stránkách mě zaujal dort, který na řezu vypadá jako šachovnice. Bylo rozhodnuto, to jsem však nevěděla co mě čeká =D.

 

Korpus: Čokoládový

Krém: Bobíkový



Den předem

  • jsem si upekla čokoládový korpus.
V Den D 

  • jsem si udělala krém a pustila se do prořezávání a vyřezávání korpusu.

Nejdříve jsem korpus 3x prořízla, spodní vrstvu uděláme slabší než ty další dvě.Zatím bylo vše v pořádku, klasika jako vždy =).

!!POZOR!! Na kolečka rozřezáváme pouze 2 silnější pláty korpusu!!!!!!

A teď to začalo, nejdříve jsem si pečlivě udělala šablonu. Dle korpusu jsem vystřihla kolo a kružítkem do něj vkreslila další 4 kolečka, rozstříhala a snažila se s tím na dortu manipulovat. No po 15 minutách vztekání jsem je zahodila a řezala kolečka od oka.

Krém jsem dala do cukrářského pytliku s širokou zdobičkou. Základ je slabší plát korpusu, který jsme nerozřezali, aby dort měl pevnou základnu, tu jsem potřela slabou vrstvou krému, aby mi 1. kolečka neklouzala.
Sranda pokračovala, když se mi kolečka pod rukama trhala a rozpadala, naštěstí se dalo vše zachránit. Dávala jsem tedy střídavě kolečko, krém, kolečko, krém a doufala, že se zdárně dohrabu konce. =)

Ale povedlo se. Bohužel na fotce je 1. uřízlý kousek, dort nebyl dostatečně zatuhlý a vypadá to všelijak, ale ostatní už byly krásná šachovnice. Až ji budu znovu dělat, tak přidám lepší fotku, slibuji ;).

Přesný postup skládání dortu:

Dort se tedy skládá z 1 základny a 4 pater.

1. Základnu lehce potřena krémem.

Budeme brát kolečka/kruhy od největšího po nejmenší neboli od krajů ke středu.

2. PRVNÍ patro: 1.kruh, 3.kruh, kolečko a do mezer nastříkáme krém VPRAVO NA OBRÁZKU

3. DRUHÉ patro: 2.kruh, 4.kruh (oba kruhy se pokládají na krémy) a zase nastříkáme krém do mezer VLEVO NA OBRÁZKU

Hnědá barva představuje korpus a bílá krém.



4. TŘETÍ patro: stejné jako první


5. ČTVRTÉ. patro: stejné jako druhé


Nakonec celý dort obmažeme krémem. Troška krému mi zbyla, tak jsem dort lehce ozdobila.

Na tomto dortu jsem poprvé zkoušela potah modelovací čokoládou, ale neměla jsem potřebnou ingredienci, tak jsem ji nahradila medem a bylo to šíleně moc sladké a moc se to nepovedlo, tak ani neuvádím recept. Až se mi povede a něco pěkného z ní vytvořím, tak dám vědět ;).

Sr*ní s tím bylo až dost, ale všem hodně chutnal a to je vždy největší odměnou, i kdybych u toho dortu trávila týden =)