sobota 14. července 2012

Smetanový dvoupatráček s ovocem




























Dlouhé bylo pátrání po dortu, který by byl dokonalý k 19tinám a oslavě úspěšného složení maturity (naštěstí ;)). Hodiny mi trvalo než jsem vše poskládala dohromady, aby to bylo perfektní a chutě ladily.

Konečně! Po několika úmorných hodinách beznaděje a vyhaslých záblesků úspěchu jsem měla vymyšleno. Mohlo se vyrazit na nákup.

První komplikace hned u vchodu do jednoho nejmenovaného supermarketu, kde mě zase dlouho neuvidí. Ať jsem koukala,  jak jsem koukala, tak ceduli jahody jsem viděla, ale pod ní se váleli nahnilé nektarinky a po jahodách ani stopy. Všechna nálada byla rázem pryč a plán zmařen, šlo o ozdobu dortu, kterou jsem nehodlala ničím nahradit. Jelikož ještě nemám možnost mít domácí jahody, tak dovnitř dortu dávám kompotované, ty "čerstvé" jahody používám jen jako ozdobu.

Nálada se mi trochu vylepšila poté, co jsem našla kanadské borůvky zlevněné ze 70Kč na 20Kč, hned jsem popadla poslední 2 balení a šup s nimi do košíku. U konzerv jsem vzala jednu plechovku kompotovaných broskví a jednu plechovku kompotovaných jahod. Naštěstí zakysané smetany i smetany ke šlehání byly dostupné.

No každopádně náš nákup s maminkou nebyl úspěšný v celém krámě nebyl například ani kousek bagety nebo veky a mě zachvátil strach, že nebudou chlebíčci =D (ne není to češtinářská chyba, ale můj vztah k chlebíčkům je silný, tak je oživuji =D ).

Naše cesta nemířila rovnou k domovu, ale musely jsme se ještě stavovat za malou Karolínkou, která si naši návštěvu doslova vybrečela. =)

Poslední štěstí jsme jeli zkusit do Alberta, kde naštěstí bylo vše co jsme potřebovali dokoupit a hlavně JAHODY =). Jsme doma a hurá na věc.

Korpusy:

     1.patro Karamelový

     2.patro Harlekýn z poloviční dávky, pečen v kastrůlku o průměru cca 15cm (korpus už nedělám nebyl moc dobrý)

Krém: Smetanový s vaječňákem

Dále: 250g čerstvých jahod, 500g borůvek, 1 plechovka kompotovaných jahod, 1 plechovka kompotovaných broskví, 1 dortové želé 

Ráno jsem udělala čokoládovou mozaiku (spíše náhoda, než úmysl) =)
Korpusy jsem dělala den předem a krém asi hodinu předem.


Postup:



1. Oba korpusy jsem 3x prořízla.

2. Kompotované ovoce jsem nechala okapat a schovala si jeho šťávu.

3. Kompotované jahody jsem pokrájela na menší kousky a broskve na měsíčky.

4. Omyla jsem jahody a borůvky.


Sestavení dortu:


1.patro:


1. Vezmeme 1. plát karamelového korpusu a položíme na podnos, na kterém budeme dort servírovat.

2. Pomažeme krémem pomocí stěrky, po obvodu dokola rozložíme plátky broskví a vzniklé kolo vyplníme kompotovanými jahodami, znovu potřeme krémem. 

3. Přiložíme 2. plát a postupujeme stejně jako u prvního krém, ovoce, krém.

4. Přiklopíme 3. plátem a celý dort bohatě obmažeme krémem.

Začínáme 2.patro:

1. Na prostředek 3. plátu karamelového korpusu vložíme 1. Harlekýn korpus dále postupujeme stejně, akorát jsem 2.plát měla už pouze s broskvemi protože kompotované jahody došly.

Celý dort ještě jednou pořádně obmažeme zbylým krémem.

Správně bychom teď dort měli uložit alespoň na  půl hodiny do ledničky, aby alespoň trochu zatuhl, ale já neměla čas.

Vršek dort jsem ozdobila po obvodu půlkami jahod a doprostřed nasypala hromádku borůvek.

Obvod spodního patra jsem ozdobila borůvkama. Ostatní jahody jsem nakrájela na plátky a ozdobila jimi boky 1. i 2. patra společně s čokoládovou mozaikou.

Od každého ovoce i mozaiky byly zbytky, ovoce se dojedlo a čokoládku jsem si schovala napříště do mrazáku.

Nakonec jsem dle návodu na obalu uvařila dortové želé, abych jím potřela ovoce, které se díky želé leskne a zachová si svou svěžest, hlavně neosychá.

A musím říci, že to spodní patro bylo naprosto dokonalé. Karamelový korpus s tímto krémem dopadl nad má očekávání <3

A zde taková malá ochutnávka občerstvení z oslavy, chyběj chudáčci řízci =(.