středa 13. března 2013

Slaný dort {půllitr Kroko Beer}





Tatínkovi narozeniny se blížily, o víkendu jsem péct nemohla a v týdnu jsem trochu nestíhala. Rozhodla jsem se tady pro rychlovku ve formě slaného dortu. A protože ho doma bylo málo, tak to vyhrál pivní půllitr. 


Ingredience:


Můj dort a klobásky od maminky. =)
toustový chléb (dle velikosti půllitru) já spotřebovala něco okolo půlky
pomazánka (česneková)
salámy (herkules, šunka)
tvrdý sýr v celku
1 buřt
1 smetana ke šlehání (200ml)
2 lž křenu
sůl, pepř
troška zelené potravinářského barviva

Postup:


1. Vezmeme plátek chleba, pomažeme ho pomazánkou, na pomazánku dáme salámy a na salám dáme trošku pomazánky (stačí jen otřít nůž), aby dobře držel další chleba.

2. Takto postupujeme až do požadované výšky, poslední vrstvu tvoří chleba.

3. Nyní seřízneme boky, aby nám přibližně vznikl válec.



4. Celý, už skoro, dort obmažeme zbytkem pomazánky. Dáme zatuhnout de lednice.



5. Nastrouháme sýr, který dáme do igelitového pytlíku a rozehřejeme v mikrovlnce.

6. Sýr vysypeme/vylijeme na vál a rychle vyválíme, než nám zase zchladne a ztuhne.

7. Vyválenou placku omotáme okolo dortu a uhladíme.



8. Ušleháme si šlehačku, kterou smícháme s křenem a dosolíme. 

9. Zdobičkou šlehačku nastříkáme jako pivní pěnu.

10. Buřt seřízneme do tvaru ucha a připevníme pomocí párátek. 

11. Už jen nakreslíme nápis dle vlastní fantazie a je to.



Tvoření slaných dortů je velmi individuální věc, ve většině případech Vám jako základ poslouží toustový chleba. Někteří si však sami slané korpusy pečou. Málokdo má přesný postup, který by používala. Většinou je to spíše záležitost co dům dal. =)