pátek 12. července 2013

{Jablíčkové orgie} Apple Pie Pops a Mini Apple Pie


Koláčky jako lízátka? Ano zní to divně, ale skoro všechno se dá dát na špejli, když mohou existovat cake pops (dortová lízátka), tak proč by nemohly být pie pops. =) Nápad se mi líbil a tak jsem se do něj pustila s nadšením, jenže je to šííííílená piplačka. Hlavně když děláte malé tvary. Brr, takže zbytek skončil jako koláček. =D Ale i tak je to pěkný a takhle, když chcete někomu připravit něco netradičního, tak je to fajn. =)

Ingredience:




Náplň:


1 velké jablíčko
2PL rozinek
2lž skořice
3PL másla 
(já jsem použila své skořicové máslíčko s medem)
cukr
kůra a šťáva z půlky citronu
1PL mouky
1 vajíčko

špejle namočené ve studené vodě 
(aby se nám v troubě tak rychle nepálily)


Postup:

Nejdříve si udělejte těsto, dle odkazovaného receptu a náplň dělejte během chlazení těsta.

Náplň:

1. Jablíčko oloupeme a zbavíme jádřince. Nakrájíme ho na miniaturní kostičky a nebo nastrouháme nahrubo.

2. Přidáme skořici, rozinky, kůru a šťávu z citronu, vše zalijeme rozpuštěným máslem a dochutíme cukrem.

3. Na zahuštění náplně přidáme mouku a vše spolu promícháme.

Skládání:


1. Těsto vyválíme asi 3mm tlusté a vykrajujeme tvary jaké chceme, já dělala srdíčka a kolečka.






2. Srdíčko položíme na plech, potřeme rozšlehaným vajíčkem a položíme do středu špejli. 

3. Na střed dáme trošku náplně a přiklopíme druhým srdíčkem.

4. Okraje k sobě přitlačíme vidličkou.

5. Vršek srdíčka potřeme rozšlehaným vajíčkem a posypeme cukrem.

6. Pečeme na 200°C asi 20 minut. Nebojte se, špejle to vydrží, ke konci už trochu hnědly, ale neshořely. =)

Upekla jsem 6 srdíček a 3 kolečka, pak mě to nebavilo a vyšlo mi vše ještě na 4 malé koláčky. 





Těsto dáme do formiček, potřeme vajíčkem, rozdělíme náplň, přeložíme okraje, potřeme je vajíčkem a posypeme cukrem. Koláčky jsem pekla současně s "lízátky", ale byly tam nějakých 35min.