čtvrtek 14. listopadu 2013

Medová krkovička pečená v BBQ omáčce



Jdete si takhle po krámě okolo masa a z ničeho nic vám padne do oka krkovička. Já a krkovice to nějak nejde dohromady, ale přeci jen mi přistála v košíku a okamžitě jsem věděla co budu dělat. 

Tak nějak jsem vlastně od vchodu podvědomě skládala do košíky všechny potřebné suroviny. Takhle upravené masíčko nás zahřeje v těchto stále více chladných dnech, ale zároveň je takovou vzpomínkou na léto na plné grilování. Maso se dlouho peče v troubě, aby nakonec bylo jako dortík. K tomu všemu se krásně hodí bramborové pusinky se sýrem a dokonalá večeře či víkendový oběd je na světě. I takovým odpůrcům tlustého v mase jako jsem já tohle bude zaručeně chutnat, protože za tu dobu pečení se tlusté vypeče a zbude jen dokonalá mňamka.

Suroviny:


1kg krkovice (balení bylo 1200g, ale bylo s kostí)

1 velká červená cibule
4 stroužky českého česneku
1 zarovnaná lžička soli
150-200ml BBQ omáčky (domácí či kupované)
1 vrchovatá lžíce krémžské hořčice
3 PL medu
2PL oleje
sůl, pepř

Postup:


1. Cibuli nakrájíme na půl kolečka a dáme do mísy.

2. Česnek utřeme se lžičkou soli a přidáme k cibuli.

3. Do mísy k česneku a cibuli dáme BBQ omáčku, med, hořčici, olej a dochutíme solí a pepřem.

4. Vše společně důkladně promícháme.

5. Krkovičku nakrájíme tak na půl palce tlusté plátky a lehce naklepeme.

6. Plátky dáme do mísy k marinádě a pořádně rukama promícháme, aby každý plátek byl obalený.

7. Dáme odpočívat na hodinku, ale klidně i déle do lednice. Můžeme upéct klidně i hned.

8. Za pomocí pekáče a alobalu uděláme pro krkovičku postýlku do trouby.....pekáč omotávám alobalem, protože se mi to připečené nechce drhnout.

9. Krkovičku rozprostřeme po pekáči a zbytek marinády nandáme na jednotlivé plátky.

10. Pečeme na 160°C 2 hodiny přikryté druhým pekáčem nebo alobalem. 

11. Po dvou hodinách odklopíme a pečeme další půl hodinku.

Pro věčné rejpaly upozorňuji, že maso není spálené, ale cibulka po takové době hodně zkaramelizovaná ;)