středa 4. prosince 2013

Touhy mé kuchyně - Vše pro cukroví


Už se nám zase blíží ten krásný čas plný lásky a pohody, i když v reálu spíše čas plný shonu, nervozity a stresu. Asi jako každý, kdo rád peče jsem tak trošku sysel na všechny věci co se týče pečení. Výjimkou nejsou ani Vánoce a já stále syslím. Na Vánoce převážně formičky a vykrajovátka. Některá vykrajovátka jsou absolutně nepraktická a některá nepoužívám na cukroví vůbec. Díky tomu, že pracuji s marcipánem, tak nikdy nevíte, kdy se jaké vykrajovátko hodí na dortové ozdoby. 

Čím má kuchyně oplývá?


Úplně vlevo jsou vykrajovátka, která u nás doma byla původně. O zbytek postupně rozšiřuji já. Mým aktuálním miláčkem jsou mini oříšky, jak jinak než z www.ceske-formicky.cz.  Ale vezmu to postupně.

Formičky na vosí hnízda - trošku mě štve, že střední velikost, která je naprosto ideální nemá včeličku, takže občas dělám i ty úplně nejmenší, alespoň jich je víc.

Vykrajovátka od kytičky s ďůlkem, nahoru přes měsíček až po svíčku - tak to jsou původní vykrajovátka. Z nich používám kapra, srdíčka a kytičky na linecké a vlnkovaté kolečko, které trošku zdeformuji pro vykrajování Mocca.

Sada hvězd - Původně na stromeček, pro který je určeno i to kolečko a "špička" stromečku, ale spíše používám na obyčejné vykrajování, vyhovuje mi výběr velikostí hvězdiček.

Čert a mikuláš - zatím spíše do počtu, použila jsem jen jednou, Podkova - ještě jsem ji nepoužila

Vykrajovátka - používám všechna. Ty čtyři úplně dole (hvězda, vločko-hvězda, kometa, sobík) mám z Kiku asi za 25Kč všechny 4. Mám je hlavně kvůli sobí hlavě, kterou jsem si vážně zamilovala =D, ale užiju všechna asi.

Trubičky - konečně mám své a nemusím si půjčovat

Ořechy a oříšky - hlavně oříšky plním vším co mě napadne a zkouším, co všechno se v tom upeče =)

Pracny - Tyhle prapůvodní pracny, které znám z dětství jsem sehnala v Litoměřicích v bazaru, opravdu poctivě jsem se tam přehrabovala =D

Košíčky - objednány společně s oříšky a čekají na své upotřebení v podobě lineckých košíčku

Po čem má kuchyně touží?













1 - Dózy na cukroví z www.tchibo.cz 2ks za 299Kč

2 - Tradiční vyřezávané dřevěné formičky rezbarstvi-chlubna.cz cena od 100Kč do 400Kč, obchůdek mají na fleru www.fler.cz/p-ch.....myslím, že by nebyl problém se domluvit na nějaké formičce na zakázku

3 - Stojan na cukroví XXX-Lutz (ta ta ta ta) za 379Kč

Co se týče potřeb na cukroví není moc věcí po kterých toužím, spíše si právě syslím různá vykrajovátka a zamýšlím se nad tím, jaká si nechám vyrobit. Samozřejmě vím kam zabrousit a to na www.ceske-formicky.cz k manželům Jánským.

A jak to vypadá u vás doma? Také si syslíte vykrajovátka, i když je třeba nikdy nepoužijete všechna?