pondělí 19. června 2017

{bezlepkový} Čokoládový dort z červené řepy s limetkovým krémem



Sladký dort ze zeleniny? Ano. S elegancí jsem odmítla nabídku, že mi bude dort k narozeninám koupen. Od nějakého záchvatu nákupu zeleniny jsem měla doma 2 červené řepy, které jsem potřebovala zpracovat.
Původně jsem je chtěla zpracovat na nějaké finger food, ale nakonec se rozsvítila žárovička. Když tedy budu péct dort, tak proč nezkusit korpus z červené řepy. Byl to hokus pokus, které nakonec vyšel více než dobře. Řepa v korpusu není cítit a korpus je díky ní velmi vláčný. Opravdu to není korpus na rozkrajování, konzistencí připomíná spíše brownies. Je takový mokrý a občas někde chřoupne mandlička. Pokud máte lepší mixér nebo koupenou  mandlovou mouku, tak vám samozřejmě nic chřoupat nebude.
Měla jsem obavy, že bude dort hutný, tak jsem raději zvolila svěží krém s limetkami a opravdu to byl tah na branku. A ne, to zelený v krému není pažitka, ale limetková kůra. 

Korpus:
250 g předvařené červené řepy

200 g kvalitní čokolády

120 g mletých mandlí

4 vejce

150 g třtinového cukru
1 celý prášek do pečiva
1 lžíce kvalitního kakaa
2 lžíce medu
půl lžičky mletého zázvoru

Krém:
2 limetky
2 mascarpone
1 smetana ke šlehání
med/cukr

ovoce (jahody, maliny)

Postup:


1. Červenou řepu uvaříme v celku v osolené vodě.

2. Uvařenou řepu oloupeme a rozmixujeme na pyré nebo nastrouhejte.

Řepu jsem oloupala škrabkou a nastrouhala na jemném struhadle a zvládla jsem to bez poskvrny a ruce jsem také v pohodě umyla. :) 

3. K řepě přidáme rozpuštěnou čokoládu, vaječné žloutky, med, mandle, kakao, mletý zázvor a PDP.



4. Vše společně důkladně zamícháme.

5. Z bílků ušleháme sníh a spojíme s těstem.

Pokud nám jde o bezlepkovost tohoto dezertu, tak vymazanou formu na dort vysypeme kakaem a ne moukou. A vážně, použijte to kakao, je to lepší.




6. Těsto vlijeme do vymazané a vysypané formy a dáme péct na 200°C horkovzduch, cca 40 minut.

Po upečení necháme dort vychladnout. Při pečení dort pravděpodobně popraská na povrchu, ale to nám vůbec nevadí. Zatím, co dort chladne, tak si připravíme krém.

7. Limetkám nejdříve oholíme kůru (struhadlem) a až potom obě vymačkáme.

8. Smetanu vyšleháme a smícháme s mascarpone.

9. Přidáme limetkovou šťávu a kůru z limetek a dosladíme cukrem či medem.

10. Krémem pomažeme korpus a dle chuti ozdobíme ovocem, například jahodami.



Dort jsem jedla i třetí den a byl stále dobrý. Jen si dejte pozor, aby nezačal od spodu plesnivět, přeci jen je hodně mokrý.
A co vy? Taky takhle tajně krmíte rodinu zeleninou, aniž by o tom věděla. Já je nejdřív nechala sníst pár soust a až pak jsem oznámila, že je to z řepy.
Dobrou chuť
Vaše Dulča