neděle 4. června 2017

Filmová výzva aneb koukáme na filmy o jídle


Znáte ty líné víkendy nebo situace, kdy se chcete podívat na nějaký film a absolutně nevíte na jaký? Tak to byl pro mě přesně tento víkend, nechtělo se mi absolutně nikam jít. V sobotu od rána tropy a nedalo se venku existovat. Naštěstí večer přišla bouřka, takže dnes je krásně pod mrakem a příjemný vzduch.

Já upřímně nesnáším léto, pokud bych ho mohla celé strávit u vody a nemusela fungovat jakkoliv jinak, tak je to v pořádku. Pro mě je ideál tak 18 - 20°C a ideálně po mrakem. Sluníčko mám ráda spíše v zimě nebo když hřeje jen tak jemně a ne, že člověka pomalu griluje zaživa. Byli jsme tedy zalezlí doma se zataženými okny a akorát večer jsme sjeli doplnit zásoby.

Nastala ta situace, že jsem chtěla koukat na nějaký film, ale vše co máme, tak známe snad už i pozpátku. Zrodila se tedy myšlenka zase zabrouzdat po nějakých filmech o jídle, vaření a gastronomii celkově. Některé jsem již viděla a taky několikrát, ale ráda si je připomenu, některé jsou pro mě absolutní "novinkou". Sepsala jsem si všechno, co jsem našla a vím, že by se mi mohlo líbit nebo už líbilo. Jelikož ráda zapomínám názvy filmů, i když se mi strašně líbí, tak jsem se rozhodla je uveřejnit.
Budu s vámi sdílet své zážitky z jednotlivých filmů. Nechci tomu říkat recenze, protože jde čistě o můj osobní pocit a ne o to, jak kdo zvládl kameru a co mohl režisér udělat jinak. 


Nejspíše zacílím na nedělní dopoledne, kdy se většinou člověk rád poflakuje a mohl by nějaký film shlédnout. Níže tedy můžete vidět seznam filmů, které mě čeká shlédnout nebo sepsat na ně můj názor. Postupně se z názvů budou stávat odkazy na samostatné články o filmech. Filmy jsou seřazeny podle roku, kdy byly vydány, určitě to není podle oblíbenosti. Další tipy na filmy mi můžete psát na email nebo do komentářů pod článek, budu jedině ráda.

A já si teď jdu uvařit něco dobrého k jídlu, horký čaj (protože venku je tma jak když se stmívá a prší) a jdu plnit své povinnosti ve sledování následujících filmů.

Dokonalý šéf / Burnt (2015)

Láska na kari / The Hundred-Foot Journey (2014)


Cizí oběd / The Lunchbox (2013)

Zataženo občas trakaře / Cloudy with a Chance o Meatballs 1 (2009) / 2 (2013)

Z prezidentské kuchyně / Les saveurs du Palais (2012)

Oui, šéfe! / Comme un chef (2012)

Dokonalý smysl / Perfect sense (2011)

Jiroovy vysněné sushi / Jiro dreams of sushi (2011)

Julie a Julia / Julie & Julia (2009)

Soul kitchen / Soul kitchen (2009)

Koření života / No Reservations (2007)

Ratatouille / Ratatouille (2007)

Poslední prázdniny / Last holiday (2006)

Recept na lásku / Bella Martha (2001)

Čokoláda / Chocolat (2000)

Babettina hostina /  Babettes gæstebud (1987)