úterý 5. listopadu 2019

{ultra} Čokoládový dort



Lhala bych, kdybych tvrdila, že mi pečení dortů nechybělo. Pořád jsem čekala, až něco bude. Najednou bylo vše a k tomu zbrusu nová kuchyň, ale chvíli na to přišlo i to naše malé štěstí. Zanedlouho ji bude rok a já se zase po krůčcích vracím k nějakému tomu pečícímu a vařícímu tvoření. Samozřejmě, že jsem pekla a vařila dál asi tak, jak by každá máma měla :)


Pomalu se mi vrací dech a hlavně zase chuť něco tvořit. A ta odměna v podobě toho, že někomu jinému, než rodině, chutnají mé výtvory, je prostě báječná.
Znovu jsem si to ověřila při tomto dortu, kdy mi jediným zadáním vlastně nebylo nic, ale já se zařekla, že udělám ultra čokoládový dort.


Korpus:
150 g másla
500 g cukru
9 vajec
330 ml mléka
2 jablka
3 prášky do pečiva
500 g hladké mouky
špetka soli
150 g kakaa


Krém:
750 ml smetany ke šlehání
300 g hořké čokolády

750 g mascarpone
100g moučkového cukru

Navíc dovnitř:
100g mléčného kozího karamelu Cajeta
100g nadrcených kešu ořechů
2 banány

Na ozdobu:
hořká čokoláda, mléčná čokoláda, čokoládové koule, marcipán, Toffifee, ořezy z korpusu, karamelové bonbony, kakaové boby, drcené kešu ořechy + nějaká ta zeleň ze zahrádky :) 


Postup:


Troubu předehřejme na 170°C a dortovou formu o velikosti 23 cm vyložíme pečícím papírem.

  • 1. Máslo pokojové teploty a cukr společně začneme šlehat, po jednom přidáváme vajíčko a vyšleháme do pěny.
  • 2. Do vaječné pěny přimícháme nastrouhaná jablka a přilijeme mléko.



Místo mléka lze použít i smetanu, či kefír. V případě, že použijete kefír, tak místo jednoho prášku do pečiva dejte jedlou sodu.

  • 3. Mouku smícháme s kakaem, práškem do pečiva a špetkou soli.
  • 4. K tekuté směsi postupně zašleháváme tu sypkou, až máme jednolité výrazně kakaové těsto.
  • 5. Těsto vlijeme do dortové formy a pečeme přibližně hodinu a půl. Hotový korpus poznáme tak, že do středu dortu píchneme špejli. Jakmile vytáhneme špejli bez nalepeného tekutého těsta, tak máme hotovo.
Mezitím, co se nám peče korpus, tak začneme s přípravou krému. 
  • 6. Smetanu s nalámanou čokoládou dáme do rendlíčku a zahříváme, dokud se čokoláda nerozpustí. Jakmile se čokoláda rozpustí, tak necháme vychladnout.
  • 7. Mascarpone vyšleháme s moučkovým cukrem a následně přilijeme vychladlou čokoládovou smetanu a společně vyšleháme do tuhého krému.
  • 8. Hotový a vychladlý korpus rozřízneme na 3 části, v případě vyboulení seřízneme vršek korpusu do roviny, můžeme následně využít na zdobení dortu.
  • 9. Na spodní část korpusu naneseme čokoládový krém, po okraji poklademe tlustá kolečka banánu a na střed dáme ještě kopeček čokoládového krému. 
  • 10. Prostor mezi banány a krémem vyplníme mléčným karamelem smíchaným s nadrcenými kešu oříšky.
  • 11. Položíme druhý plát korpusu na který opět naneseme čokoládový krém a přiklopíme posledním korpusem. Celý dort obmažeme zbytkem čokoládového krému.

Jak dort nazdobit?

Kreativitě se meze nekladou, ke zdobení jsem využila drobečky ze seříznutého korpusu, bonbony, čokoládové koule, Toffifee, marcipán a hořkou čokoládu, ze které jsem si vyrobila pár ozdob. Na zahradě jsem natrhala nějakou tu zeleň a dílo bylo na světě.

Tipy na závěr:

  • Pokud děláte dort předem, tak si schovejte trochu krému na finální potření. Krém má tendence po delší době odpočinku praskat, tak ať můžete případně zakrýt nedostatky.
  • Aby byl dort vláčnější, lze korpusy provlhčit uvařenou kávou. Přidáním kapky likéru do kávy nic nezkazíte.