čtvrtek 14. února 2013

Matematicky ideální palačinka

Tak na tuhle srandu přišli v Anglii, kde Ruth Faircloughová (matematička) chtěla svým dcerám připravovat ty nejlepší palačinky. Jak jinak toho docílit, než pomocí matematiky. =)

Má první reakce, když jsem to slyšela v rádiu byl záchvat smíchu, ale celkem jsem se na to těšila. Celkem jednoduchá rovnice mě překvapila, ale moc jsem to ze začátku nepochopila. Upřímně z očekávání nějakého mega vzorce jsem z téhle rovničky byla celkem zklamaná.

Zatím jsem palačinky, dle uvedeného vzorce nezkoušela, ale uvidíme. =)


Vzorec na ideální palačinku:



100 - [10L - 7F + C(k - C) + T(m - T)]/(S - E)


L je počet bublin v litém těstě (0)

F je počet obrácení palačinky (0-100)

C se rovná konzistenci těsta (10)

k je ideální konzistencí těsta (5)

T je teplota pánve (191 °C)

m je ideální teplota pánve (192 °C)

S je čas odpočinku těsta před smažením (30 vteřin)

E je čas odležení palačinky před konzumací (0 vteřin)