pátek 8. listopadu 2013

Krtkův dort {bez mouky}



Vždycky jsem slintala nad obrázkem na krabičce od Dr.Oetkera, ale nikdy jsem si jí nekoupila. Beztak je tam jen sypká směs na těsto, kterou stejně musíte dodělat a náplň si udělat sami. Jednou ho přinesl kamarád na narozeniny a kdyby mi to nebylo blbé, tak ho snad sežeru celej. =D 


Myslím, že název Krtkův dort je v tomto případě jasný proč. Dort vypadá jako krtinec, ale je to ten nejlahodnější krtinec plný dobrot. Pana Krtka už jsem kdysi dělala, ale to mě ještě ani nenapadlo, že bych někdy měla nějaký blog a vůbec blog o pečení. Proto jsem se dnes po několika letech na něj vrhla znova a rovnou s experimentem a těstem bez mouky. Mouku v tomto případě nahrazuje pudink (samozřejmě ten prášek, ne uvařený). 

Těsto je velmi jednoduché a žravé už za neupečeného stavu. Já poslední dobou ujíždím na Retro edici pudinků od AMYLONU a doufám, že ji jen tak nestáhnou. U nás se dají koupit např. v Kauflandu. Mají boží příchutě a do Krtkova dortu jsem použila právě příchuť Banán-karamel. Sice se má používat čokoládový pudinky, aby těsto bylo tmavé, ale to vyřeší přítel jménem Holandské kakao. =)

Ingredience:


na korpus:

2 pudinky (Amylon Banán-karamel)
2PL holandského kakaa
1/2 PDP
2 vrchovaté PL moučkového cukru
2 vejce
100ml oleje

na náplň:

3 banány
1 smetana ke šlehání 31% minimálně
1 ztužovač
2 zakysané smetana, čím tučnější, tím lepší
50g nastrouhané hořké čokolády
4 PL cukru

Postup:


1. Smícháme všechny sypké ingredience na korpus.

2. Olej smícháme s vajíčky a přilijeme k sypké směsi.

3. Vyšleháme (stačí ručně) jednolité těsto, které nalijeme do vymazané dortové formy. Neděste se, že vám těsto pokryje sotva dno formy ono nabude.



4. Pečeme na 180°C cca 20min, testujeme špejlí.

Mezitím co nám korpus chladne, tak si připravíme náplň.

1. Smetany ke šlehání vyšleháme do tuha s jedním ztužovačem.

2. Zakysanou smetanu prošleháme s cukrem a přimícháme nastrouhanou čokoládu.

3. Obě smetany ručně spojíme a dáme na odpočívat do lednice.

Můžeme vytvořit mistrovské dílo v podobě dokonalého krtince.

1. Upečený korpus tak 1-2 cm od okraje vydlabeme, ale pozor, abychom si korpus nevydlabali skrz na skrz.

2. Vydlabaný korpus dáme do misky a prsty nebo mixérem z něj naděláme drobečky.

3. Základnu dortu trošku potřeme krémem a poklademe na něj pokrájené (přepůlené) banány.



4. Na banány navrstvíme zbytek krému a dám alespoň na půl hodiny do ledničky, pak vyndáme a krém upravíme do kopečku, dáme znovu do ledničky.

5. Nakonec krém pokryjeme drobečky, upravíme a máme hotovo. Dáme vychladit do ledničky.  Opravdu nepodceňte chlazení. =)


UPOZORNĚNÍ: Množství těsta je ideální na formu, tak 20cm. Já mám formu 23cm a těsta by to možná trošku ještě chtělo, možná příště alespoň o půlku zvýším dávku. Opravdu nechte Krtka chladit minimálně přes noc, já do něj zařízla po 3 hodinách a rozpadal se mi. Pokud chcete jíst dříve, tak nahraďte 1 zakysanou smetanu smetanou ke šlehání a přidejte ztužovač. Náplň tedy bude ze 2 šlehaček a jedné zakysky.