středa 20. listopadu 2013

Peprmintové čokoládové sušenky





Sice se nejedná přímo o vánoční cukroví, ale komu to vadí. Inspirovala jsem se mojí milovanou Nigellou Lawson a jejím receptem: Čokoládové sušenky s mátovou polevou. Já jsem si to trošku prohodila a dovnitř sušenek rovnou nacpala peprmintovou čokoládu. Ať je jakákoliv příležitost těmito sušenkami rozhodně neurazíte a proto se hodí  třeba i na ty Vánoce. S hrnkem horké kávy či čaje ideální.

Ingredience na 26 kousků:


100g změklého másla
120g cukru
1 čajová lžička vanilkového aroma
1 vejce
150g hladké nebo polohrubé mouky
1/2lž PDP
200g nasekané peprmintové čokolády (nebo 1 hořká a 1 peprmintová)

Na dokončení:
čokoládová poleva

Postup:


1. Máslo s cukrem vyšleháme do pěny, přimícháme vanilkové aroma a vajíčko.

2. Mouku, kakao a PDP smícháme a postupně přimícháváme k máslové směsi.

3. Vymícháme hladké těsto a nakonec lehce vmícháme čokoládu.

4. Na plech uděláme kuličky, které splácneme vidličkou.

5. Pečeme na 180°C cca 12 min.

6. Sušenky necháme vychladnout a popřípadě zdobíme čokoládovou polevou.

*TIP: Doporučuji pečení rozdělit na 2 plechy a nechat okolo sušenkám dostatek místa. Já dělala na jednom plechu a trošku se mi sušenky slily. =D