pondělí 26. května 2014

{nejlepší zamilovaná} Domácí pizza (těsto)



Taky si rádi doma uděláte pizzu a nafrkáte si na ni to, co máte rádi? Já teda jo! Mou "nevýhodou" je to, že já mám raději ten americký styl pizzy, která je tlustá a "vše vám z ní padá". :D Bohužel, vždy, když jsem dělala pizzu, tak tohohle efektu jsem nedocílila. Těsto sice bylo dobré, ALE: 1. časově náročné 2. tenké. Takže nic pro mě. :D 

Aniž bych nějaké další těsto záměrně hledala, tak jsem na něj narazila. A to u Jarky v jejích Chutích světa. Už podle obrázku upečené pizzy těsto slibovalo přesně to, co já chci. A jelikož jsem hamoun a chci mít všeho hodně, tak jsem ho dělala hned z dvojnásobné dávky. Co vám budu povídat, pro dva lidi opravdu stačí 1 tahle pizza, druhou jsem žvejkala ještě další den. Ohřátá se jíst dala, ale asi jako každá pizza, byla to spíš taková, noo, jako den starej rohlik, gumová, stejně jsem ji ztláskala skoro celou. :D  Jenže čerstvě upečená, mmmmmmm, to je žráádlo! Super, zase mám poslintanou klávesnici. :D


Ingredience na 2 velké pizzy (cca 35cm):

Těsto:

720g hladké mouky
480ml teplé vody (nesmí být horká)
1 kostka droždí (42g)
2 PL medu (ano, taky jsem se divila, ale je to mňamka)
4 PL olivového oleje
4lž soli


Na 2 pizzy:

- zde už je to pouze a jen na vás, co si na pizzu dáte, takhle jsme si ji dělali my

1 sklenička omáčky Piccante (mají v Intersparu za cca 40Kč)
- dochucuji solí a sušenou bazalkou
100g paprikáše
100g turisty (prosím ne, že budete někde na výletě lovit nějakého turistu, samozřejmě, že myslím salám)
300g mozzarely
100g goudy

Postup:


Jako je tomu vždy u kynutého těsta, tak začneme tím, že si připravíme kvásek.

1. Do teplé vody rozdrobíme droždí a přimícháme med. 

2. Rozmícháme a necháme vzejít na teplém místě. Trvá to cca 10 - 15 minut.

Snad poprvé, co jsem doopravdy využila našeho kuchyňského robota a vůbec jsem toho nelitovala. Většinou radši dělám vše v ruce, ale zde jsem se poddala. :D

3. Mouku nasypeme mísy robota, promícháme se solí a přilijeme olivový olej.

4. Až nám vzejde kvásek, tak přilijeme do mísy.

5. Na nízké otáčky necháme 2-3 minutky promíchávat suroviny.

6. Poté zvýšíme otáčky a necháme před svými zraky vznikat krásně hladké těsto 5 max. 10 minut.

7. Těsto z mísy vyškrábeme na pomoučněný vál a párkrát v mouce poválíme, aby se nám nelepilo na prsty.

8. Přemístíme do mísy, přikryjeme utěrkou a dáme spinkat (kynout) na teplé místo 1 hodinu a klidně i o něco déle.

O hodinku později. Ještě než si začneme hrát s těstem, tak už teď rozpálíme troubu na maximum 250°C a vložíme velký pekáč, který necháme rozpálit spolu s troubou. Kámen na pizzu nemám, tak to vždy řeším takto. 

9. Těsto si rozdělíme na dvě části a každou položíme na svůj trošku pomoučněný pečící papír.

10. Na ruce kápneme pár kapek olivového oleje a začneme těsto rukama rozplácávat (vytahovat) do stran.

11. Až do velikosti, která se nám bude líbit. :D 



Určitě něco přes 30 cm a necháváme si vyšší okraje

12. Na těsta rozprostřeme rovnoměrně omáčku a na ni zbytky salámu.

*TIP: Ze salámu vykrajovátkem vykouzlíme srdíčka. Zbytek salámu ale samozřejmě nevyhodíme, jen ho nakrájíme a schováme pod sýrem.

13. Jako další vrstvu rozprostřeme natrhanou mozzarelu a nastrouhaného goudu.

14. Nakonec navrch dáme salámová srdíčka.

Teď musíte dávat opravdu pozor, protože budete manipulovat s opravdu horkým plechem. První pizzu sesuneme na obrácený plech, který NEBYL v troubě. Rozpálený plech vyndáme z trouby, co nejrychleji na něj přesuneme pizzu z druhého plechu a šup zpátky do trouby.
Mohly by vyvstat otázky, proč vyndavám plech z trouby nebo proč to nejdřív dávám na jeden a pak přesouvám na druhej?
Zkoušela jsem to i tak, že bych sesunula pizzu z jednoho plechu na plech v troubě, ale to mi nějak nešlo a zbytečně jsem si větrala troubu. Jelikož je pizza velká, tak ji jen tak s pečícím papírem nenadzvednete, aniž by se nepochroumala a zkuste si dlouho udržet v jedné ruce rozpálený plech, než na něj sesunete druhou rukou pizzu. :D

15. Pizzu pečeme 15 minut a bedlivě ji hlídáme. =)



Musím uznat, že lepší domácí těsto na pizzu jsem nejedla a jsem Jarce velmi vděčná, že jsem u ní tento recept objevila. Odteď už opravdu jiné těsto používat nebudu.