čtvrtek 9. července 2015

{zbytkové} vláčné čokoládové muffiny s kefírem



To je tak, když jste doma sami a honí vás mlsná. V práci jsem už párkrát slyšela, zda nechci něco upéct. Upřímně bych nejraději pekla do práce každý den, ale bojuju s troubou, která jednou peče moc a pak vůbec. Jsem z toho nešťastná. =( Nakoupeno na nějaké velké pečení jsem neměla, tak jsem začala šmejdit. Našla jsem tu zbytky tří čokolád (proto zbytkové) a drahého kefír. Bylo rozhodnuto skoro hned. 

Čokoládový muffin neurazí snad nikoho a koho ano, tak je to jeho problém. S kolegou Jendou vždy dopo chodíme na kafčo, abychom se trochu probudili. Myslím, že pro něj bude zítra příjemným zpestřením, že si ke kafču dáme muffin a ne miňonky z automatu. Probudí nás nejen kafčo, ale i do muffinů jsem ukryla lžící mé nové lásky Douwe Egberts - Irish Cream. 
Navíc se mohu vymlouvat, že jsem musela péct, protože jsme spolu s mým drahým 8 měsíců. Pro někoho možná trapné, že počítám každý měsíc a slýchám řeči typu, že počkej za několik let. A víte co? Stejně to pořád budu počítat na měsíce, kdybych měla tak dobrou paměť, tak to klidně počítám i na dny. Každý den je pro mě vzácností, to je ten důvod, proč jsem mu řekla své ANO poprvé a už se těším na to ANO podruhé.
Ale teď už se pojďme vrhnout na pečení.

Ingredience:

220g hladké mouky
100g cukru
2 PL kakaa
2lž PDP
2 vejce
170ml kefírového mléka
130g rozpuštěného másla

Něco navíc:
100g čokolády 
(já měla kávovou s bílou čoko, tiramisu a zbytek tmavé milky :D prostě zbytky)
1PL kávy Douwe Egberts - Irish Cream 
(normálně sypané z dózy)


Postup:

1. Mouku, kakao a PDP spolu smícháme v míse.

2. V druhé míse smícháme rozpuštěné mírně zchladlé máslo, kefír a dvě celá vajíčka.

3. Ke kefíru vmícháme lžíci kafe a promícháme.

4. K mouce, kakau a PDP přilijeme kefír s máslem, vajíčkem a kávou.

5. Všechny ingredience vymícháme v těsto, nakonec přisypeme nasekanou čokoládu a ještě párkrát promícháme.

6. Těsto rozdělíme do 12ti košíčků a pečeme na 200°C cca 15 - 20 minut.

Teď už jen muffiny nesežrat, po vychladnutí zabalit a vzít s sebou zítra ráno do práce.